Följ Gotland Runt live med Net 1

Den mobila bredbandsleverantören Net 1 sätter sin oslagbara täckning på prov och i samarbete med Solidtango sänder man direkt från Gotland Runt via kameror placerade på sex olika tävlingsbåtar. Med start den 7 juli 12:00 kan seglingspubliken uppleva loppet ur de sex båtarnas perspektiv och få uppdaterade resultat via net1.se, ksss.se och gotlandruntbloggen.se.

Net 1 sätter sin unika täckning och teknik på prov då företaget sänder direkt från sex tävlingsbåtar under Gotland Runt. Sändningarna går över Net 1s nät och gör det möjligt för seglingspubliken att följa loppet i realtid.

- Gotland Runt är ett ypperligt sätt för oss att visa fördelarna med vår mobila bredbandstjänst och samtidigt bjuda seglingspubliken på något extra. Tack vare vår täckning ute i skärgården och långt ute till havs kan vi sända direkt från flera båtar trots att de befinner sig långt från kusternas täckningsområden. Genom att direktsända tävlingen via webben kan alla snabbt och enkelt se hur det går till i verkligheten, säger Fredrik Sidhagen, marknadschef för Net 1.

Sänder flera tävlingar live
Net 1 är partner till KSSS under Gotland Runt och står även för uppkopplingen för besökare på tävlingsområdet på Lökholmen.

- Vi har tidigare sänt Svenska Rallyt live från förarsätet och levererat uppkoppling till SVT för sändningar från Vasaloppet. I svårtillgängliga områden där täckningen vanligtvis är bristfällig eller saknas helt kan vi sända direkt över webben och ge publiken en helt ny upplevelse. Vår satsning på att sända direkt från sex båtar under Gotland Runt är ett bra bevis på det och vi kommer även sända från flera andra tävlingar under året, bland annat O-ringen, säger Fredrik Sidhagen.

Direktsändningarna under Gotland Runt sker i samarbete med Net 1:s streamingpartner Solidtango och går att se på net1.se, ksss.se samt gotlandruntbloggen.se. Under Gotland Runt kommer seglingspubliken kunna följa båtarna: Net 1, Team Saven, DataCom, Solidtango, Embalageteknik och Avantime.

För mer information kontakta:
Fredrik Sidhagen, Försäljnings- och Marknadschef för Net 1
Mobiltelefon: 0733 976 436
E-post:
fredrik.sidhagen@net1.se

Om Net 1: Net 1 erbjuder mobilt bredband till privat- och företagsmarknaden i Sverige, Norge och Danmark. Net 1s unika bredband täcker mer än 84% av den skandinaviska landytan samt ett avstånd 6 – 12 mil ut från kustlinjen. Företaget har varit verksamt sedan 2007. Till Net 1s kunder hör: Rikspolisstyrelsen, SCA och Sveaskog. Sedan våren 2009 ägs Net 1 av Access Industries. www.net1.se

Taggar: