iCENTREX ÄR FACKFÖRBUNDENS FAVORITOPERATÖR

iCentrex är den innovativa nordiska teleoperatören som sätter sina kunders användarupplevelse i fokus. Uppstickaren som vunnit priser i Sverige såväl som internationellt. Modern företagskommunikation kräver säker hantering av mobiler, bordstelefoner, softphones, e-post, chatt, meddelandetjänster, tillgänglighetsinformation och webbmöten med HD-ljud och bild inklusive dokumentdelning.

När dessa redskap integreras till en helhet brukar det kallas Unified Communication – eller UC. När UC är som bäst heter lösningen iCentrex, säger en av kundernas IT-chefer. iCentrex utsågs nyligen till Bäst-i-Test och Sveriges Bästa Företagstelefoni av branschtidskriften Telekom Idag.

I hård konkurrens med de stora drakarna har iCentrex under senare tid vunnit en rad uppmärksammade affärer. Inte minst fackförbunden och dess a-kassor har uppskattat enkelheten för användare såväl som administratörer, liksom den höga driftkvaliteten. Till dags dato har några av Sveriges största fackförbund implementerat enhetliga och gemensamma kommunikationslösningar från iCentrex. Exempel på dessa är IF Metall, Handels och Finansförbundet. Och igår tecknade ytterligare ett stort fackförbund – Svenska Transportarbetareförbundet – avtal med iCentrex för leverans under våren.

Så här säger IF Metalls personaldirektör och tillika telefoniansvariga Margita Lindblom:

”IF Metall hade alltid haft Telia som leverantör av växeltelefoni. Hösten 2014 påbörjades en omfattande upphandling av ny lösning efter det att en genomlysning av funktion och kostnadsbild gjorts. I upphandlingen konkurrerade två av landets största leverantörer och iCentrex. När offerterna – som innehöll inte mindre än 320 tvingande parametrar och etiska ställningstaganden var det iCentrex som bäst uppfyllde de krav och förväntningar förbundet hade på lösning och leverantör.

Idag upplever de anställda att de äntligen fått redskap som förbättrar kontakten med medlemmar och arbetskamrater, administratörerna att de själva enkelt kan göra förändringar eller få omedelbar lösningshjälp av iCentrex. Den driftsäkerhet vi fått med iCentrex har vi aldrig upplevt tidigare med Telia. Förutom att kostnaderna sänkts har vi fått en leverantör som lyssnar och finns till för oss. Det gör att vi varmt kan rekommendera iCentrex Företagstelefoni.”

IT-chef Jonas Svensson på Transport uttalar sig på följande sätt om iCentrex:

” När svenska Transportarbetareförbundet stod inför sin tredje telefoni hantering på sex år så var målet att allt nu skulle göras rätt från början för att produkten i slutändan skulle levereras lika rätt.

Vi satte upp ett stort antal krav som vi ville ha uppfyllda, vi tog i lite extra i kravställningen, och ’når vi halvvägs i vår kravlista för en ny telefoni så är vi nöjda’. I urvalsprocessen hade vi kravlistan med oss och slutligen var endast iCentrex kvar och alla våra krav var uppfyllda.

När vi fick frågan av iCentrex om vi önskade fler funktioner, som vi själva inte tänkt på i kravställningen, förstod vi att vi hittat rätt leverantör och produkt.

Dialogen om framtida funktioner är intensiv och det känner vi oss trygga i. Mobilitet är vårt nyckelord och utvecklingen av mobila arbetssätt går fort framåt, då måste lösningen följa med och anpassas efter behoven. Det kan iCentrex och vi är mycket nöjda i vårt val av ny telefoni.

Äntligen en telefoni som faktiskt fungerar.”

Sammanfattningsvis har de förbund som redan tecknat avtal med iCentrex nästan 600 000 medlemmar och 2 300 anställda. Till dessa levererar iCentrex mobil såväl som fast telefoni, callcenterlösningar, samtalsinspelning, avancerad statistikrapportering, konferens- och mötesfunktioner, integrationer med affärssystem, medlemsregister och a-kasseplattformar.

Björn Palm, vd och en av grundarna av iCentrex säger följande om varför han tror iCentrex lyckats vinna många av fackförbunden: "Vår erfarenhet och kunskap om telefoni ur både ett användar- och administratörsperspektiv tillsammans med vår egen kundstyrda utveckling av vår portal och applikationer ger en helt ny - och positiv - andvändarupplevelse".

-Det är den nära kontakten med våra kunder, engagemanget från våra medarbetare och förståelsen för deras olika verksamheter som gör iCentrex inte bara till ännu en leverantör eller operatör – vi blir kundernas ”trusted partner” – en pålitlig samarbetspart som aktivt arbetar för att utveckla våra kunders affär. Det är fantastiskt vad man kan åstadkomma om man sätter kunderna först, avslutar Peter Bonde, iCentrex försäljningschef.

Peter Bonde
Försäljningsdirektör - CSO