iCentrex blir operatör även i Danmark

iCentrex är den prisvinnande företagsoperatören som vunnit många stora svenska organisationers förtroende. Utsedd till Bäst i test av branschtidskriften Telekom Idag erbjuder iCentrex sina kunder nästa generations företagskommunikation men på ett helt nytt och enkelt sätt – för användare såväl som administratörer – än övriga på marknaden.

Nu tar iCentrex ett stort steg i riktningen mot att bli fullvärdig leverantör av kommunikationstjänster i hela Norden – i och med att från den 1 oktober 2016 officiellt nu också är fastnäts- och mobiloperatör i Danmark. iCentrex har tillsammans med TDC lanserat fullt integrerade mobila anknytningar och i skrivandets stund pågår öppnande av iCentrex försäljningskontor i Köpenhamn. Första danska kund är hela Ramirent-kedjan som iCentrex levererar företagstelefoni inklusive callcentertjänster till, en kund som iCentrex även har i Sverige.

- Som första operatör med Telepo/Mitels prisade operatörsplattform i Danmark ser vi stora affärsfördelar, både för oss och för våra kunder. Vi kommer kunna erbjuda våra danska kunder nästa generations helhetslösning för kommunikation och det digitala skrivbordet, säger Björn Palm, vd för iCentrex.

För mer information, vänligen kontakta Peter Bonde.

Peter Bonde
Försäljnings- & Marknadsdirektör