• ICF/

Coachingsverige samlas 13 maj i Stockholm. Hur coaching hjälpt unga till välmående på agendan.

Report this content

Den 13 maj inleds International Coaching Week (ICW) över hela världen. Temat detta år är ”To celebrate the power and impact of professional coaching”. Spännande event och arrangemang kommer att ske i allt från Los Angeles till Sydney.

Som ett led i denna satsning har ICF Sweden valt att arrangera ”Stora Coachingdagen” i Stockholm den 13 maj. Professionella Coacher från hela landet kommer att vara på plats. Självklart är alla välkomna! Evenemanget äger rum på Westmanska Palatset i centrala Stockholm.

“Vi är glada att vara en del av International Coaching Week och att arrangera Stora Coachingdagen i Stockholm”, säger Anna Sanderoth Vilkas, ordförande för ICF Sweden. “Det är en dag för att fira kraften och påverkan av professionell coaching.”

Evenemanget kommer att inkludera föreläsningar, workshops och interaktiva panelsamtal. Alla som är intresserade av coaching är välkomna att delta – oavsett om de är erfarna coacher, nybörjare eller bara nyfikna på ämnet.

Keynote Julia Karhu: Hur coaching har hjälpt unga till välmående, Wake Me Up

Den psykiska ohälsan ökar bland ungdomar. Därför startades organisationen Wake Me Up. Julia Karhu är verksamhetschef  och man arbetar med att erbjuda ungdomar möjlighet att kostnadsfritt bli coachade. Allt med en enda målsättning: Att öka unga människors välmående. ICF Sweden är stolta partners i denna satsning.

Julia Karhu, med examen inom kognitiv neurovetenskap, arbets- och organisationspsykologi samt master i psykologi, har erfarenhet av forskning kopplat till mental hälsa och stresshantering. Julia kommer att vara Keynote speaker på Stora Coachingdagen kl. 13:10.

Datum: 13 maj 2024

Plats: Westmanska Palatset, Holländaregatan 17, Stockholm

Tider: 08:30 till 18:30

Program/agenda: Stora Coachingdagen

--

Journalister som önskar medverka mailar till event@coachingfederation.se.

För mer info vänligen kontakta:
Anna Sanderoth Vilkas, ordförande ICF Sweden
anna.sanderothvilkas@coachingfederation.se

Vi ser fram emot att välkomna dig till Stora Coachingdagen den 13 maj!

--

International Coaching Federation (ICF) är den ledande globala organisationen som ägnar sig åt att främja coaching som profession genom att sätta standarder för coaching, tillhandahålla oberoende certifieringsprogram samt bygga ett världsomspännande nätverk för utbildade coacher.

Som världens största branschorganisation för professionellt utbildade coacher, skapar ICFs varumärke omedelbar trovärdighet för sina medlemmar. Globalt har ICF idag fler än 50 000 aktiva medlemmar i över 150 länder.

--

ICF Sweden: I Sverige finns över 700 certifierade coacher vilket gör Sverige till det femte största landet i Europa när det kommer till antalet certifierade coacher. Alla medlemmar i den svenska branschorganisationen har genomgått en av ICF ackrediterad coachutbildning (alternativt är under utbildning), kompetensutvecklar sig kontinuerligt, följer våra etiska riktlinjer och de flesta medlemmar väljer att kvalitetssäkra sin coaching via certifieringssystemet. ICF Certifierar professionella coacher som har uppfyllt kraven på utbildning, erfarenhet och visar en grundlig förståelse för coachkompetenserna och etiska riktlinjer.

--

Wake me up:  Med Wake Me Up får personer som är 16 – 25 år gratis professionell coaching via videosamtal. Våra coacher finns här för att peppa och stötta dig framåt i livet. Varje samtal är konfidentiellt och du väljer själv vad du vill prata om. Studier, relationer, karriär eller beslutsångest. Ledarskap, stress, idrott eller vägval i livet. Det är helt upp till dig!

Wake Me Up är en ideell förening som arbetar främjande, vilket innebär att vi förstärker det vi vill se mer utav. Välmående, hopp, utveckling och möjligheter – för Sveriges unga!

Citat

“Vi är glada att vara en del av International Coaching Week och att arrangera Stora Coachingdagen i Stockholm. Det är en dag för att fira kraften och påverkan av professionell coaching.”
Anna Sanderoth Vilkas, ordförande för ICF Sweden.