iCITY MAGAZINE blir månadsmagasin: 100% Stockholm – på riktigt

Report this content

Idag finns nya numret ute av iCITY MAGAZINE, som nu blir ett månadsmagasin med 100% fokus på Stockholm. Innehållet har breddats, redaktionen förstärkts och distributionen utökats. Stockholm paketerat helt enkelt i ett månadsmagasin.

– Vi har sett en stark efterfrågan på ett månadsmagasin som fokuserar 100% på vad Stockholm har att erbjuda, förklarar Julian Greenwood, chefredaktör. Därför utökar vi innehållet med ett kalendarium och fler kulturdelar med fasta skribenter och satsar på bredare distribution. iCITY ska inspirera och ge en känsla för allt som gör Stockholm till en pulserande metropol – från mode, shopping och klubb till intervjuer med stockholmare, både kända och okända. Man kan läsa en intervju med Tommy Hilfiger såväl som med en person bakom kvarterskrogen.

Bakom rodret på iCITY står även den internationellt erkända streetartkonstnären Daniel ”Puppet” Blomqvist som är Creative Director och AD.

– Vår styrka är att vi lyssnar in våra medarbetare samtidigt som vi alltid har en gemensam basvision om hur vi vill utforma våra nummer, berättar Daniel. Vi har en kontinuerlig dialog gällande illustrationer, fotografer, skribenter eller stylister. En arbetsprocess som vi märkt attraherar kreatörerna att vilja göra något utöver det vanliga i sina jobb. Flera stora namn har hört av sig till oss och vill samarbeta för att de gillar att vi inte är ett traditionellt magasin som skriver om det uppenbara alla andra skriver om. Den röda tråden är att vi fokuserar på Stockholm, mer på djupet, så som det är på riktigt.

För att ytterligare öka närvaron och synligheten i Stockholm, kommer magasinet arrangera events, smygläsningar och går nu in som mediepartner i DJ-tävlingen Tournamento. Även nätupplagan får ett lyft och en lansering av iCITYs unika sökmotor ligger på agendan.

De nya fasta redaktörerna:
Mode: Filippa Berg (stylist, journalist, bloggare, DJ, programledare)
Skönhet: Åsa Östergren (make-up-artist på Synk Casting, skribent på Modette.se)
Mat & krog: Olle Söderström (frilansjournalist)
Musik: Mattias Olsson (musikproducent och frilansjournalist)
Film: Ronnit Hasson (frilansjournalist och konstnär, tidigare skribent på tidskriften Hot Rod)
Klubb: Fredrika Johnson (klubbtipsare MTV-Chorus, redaktionschef finest.se. frilansjournalist)
Konst: Adam Ulvesson (frilansjournalist och medlem i konstkollektivet Detroit Stockholm)
Bok: Åsa Larsbo (frilansjournalist)
Spel: Gunnar Johansson (frilansjournalist och ansvarig redaktör på spelsajten Hype.se)

iCITY MAGAZINE ges ut av MediaHead AB, har en upplaga på 30 000 exemplar och distribueras gratis på över 200 utvalda plaster runt om i Stockholm. Målgruppen är personer i den mentala åldern 18-35. Sebastian Greenwood är ansvarig utgivare och VD för magasinet. Mer info om magasinet och fler nyheter på: www.icity.se

OBS! Det finns fortfarande pressplatser kvar till lanseringspartyt på Café Opera onsdagen den 27 februari. Tid 21:00-22:30. Under kvällen visas konstverk av Christian Beijer (kallad sveriges svar på Roy Lichtenstein) till tonerna av DJ PapaDee. Davines hårmodeller visar hårvårmode och senare under kvällen uppträder nya hiphopstjärnan Lazee med sin show.
Mejla fest@icity.se för pressplats, eller ring 0707-91 57 36 för mer information.