iCITY.se blir 100 procent sökmotor - Magsinet läggs på is

Report this content

iCITYs papperstidning läggs tillsvidare på is. Istället blir sajten icity.se en renodlad sökmotor för shopping i Stockholm. En unik sökmotor som erbjuder funktioner både för annonsörer och besökare som ingen annan sökmotor idag gör. Förutom ett ansiktslyft, snabbare och förenklad sökfunktion och vidareutvecklad kampanjmotor utökas även indexeringen att gälla hela Storstockholm.

”Ingen annan sökmotor idag erbjuder det vi har och vi hade gärna sett att pappersmagasinet och sökmotorn levt i symbios så som ambitionen var från början, säger Sebastian Greenwood, vd Mediahead. Men på grund av den osäkra annonsmarknaden satsar vi istället helhjärtat på sökmotorn för shopping som nu får ett fysiskt och psykiskt ansiktslyft. Förutom att den nya designen blir renodlat sökmotorfokuserad, förenklas sökningen så att användarna på några sekunder kan söka på obegränsat antal sökord i kategorier, varumärken och på butiksnamn. Något som skiljer icity.se från andra sökmotorer. De shoppingartiklar som kopplas till sökningarna är ytterligare en läsarbonus. Den unika kombinationen ger annonsörer ett dynamiskt digitalt skyltfönster, som de själva kan uppdatera, mot en köpstark konsumentgrupp. Ett vinnande koncept om man får tro den positiva försäljningsökningen. Inför nysatsningen utökas också indexeringen, som idag omfattar över 20 000 varumärken och över 3 600 butiker i innerstan, till att omfatta hela Storstockholm vad gäller gallerior och varuhus. En satsning som ger ytterligare samarbetsmöjligheter inför hösten. ” Vi tillgodoser marknadens ökade efterfråga på onlineexponering, en trend vi sett framförallt inom detaljhandeln.Samtidigt som vi har lyssnat på våra användares önskemål om fler sökmöjligheter utanför innerstan. Nysatsningen har redan öppnat för ett flertal spännande samarbeten inför hösten. Det blir full fart framåt för icity.se, avslutar Sebastian Greenwood”