Nyemissionen i ICM övertecknades

Report this content

Nyemissionen i ICM övertecknades Den nyligen genomförda nyemissionen av 145.900 st aktier i ICM Logistik AB (publ) har övertecknats. Efter emissionen har bolaget 2.500.000 st aktier och 2.500.000 kronor i aktiekapital. Aktierna har tecknats av anställda, närstående till anställda och nuvarande ägare samt av allmänheten. Emissionen tillför bolaget 1,2 miljoner kronor före avdrag för emissionskostnader. Likviden kommer att användas som förstärkning av rörelsekapitalet. - Eftersom bolaget nu har uppnått den nödvändiga spridningen av ägandet kommer den planerade noteringen av aktien vid AktieTorget att fullföljas. Noteringen beräknas ske omkring den 1 oktober, säger VD Bo Svedberg. ICM Logistik Ab (publ) är moderbolag i en koncern grundad 1985 som utvecklar, marknadsför och producerar logistiklösningar för oemballerat och ömtåligt gods. Flyttning av möbler och utrustning åt företag, organisationer samt myndigheter är basen i verksamheten. Andra viktiga områden är tredjepartslogistik för datautrustning, utrikes bohagstransporter och kulturtransporter. Koncernen omsatte 104 mkr och sysselsatte i genomsnitt 124 anställda under 2000. Egna terminaler finns i Göteborg, Lund, Stockholm och Örebro. Fordonsflottan består av egna fjärrlastbilar och lastbilar för distribution samt växelflak och containrar. För ytterligare information: ICM Logistik AB, VD Bo Svedberg, tfn: 08 - 445 70 95, mobil: 0708 - 73 59 77, e-post: bo.svedberg@icm.se. Bolagets hemsida har adressen www.icm.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/23/20010823BIT00390/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/23/20010823BIT00390/bit0002.pdf