Icon - ett av världens 300 bästa småföretag enligt Forbes Magazine

Report this content

Pressmeddelande Stockholm 98 10 28 Icon - ett av världens 300 bästa småföretag enligt Forbes Magazine Ansedda amerikanska affärstidningen Forbes Global utser i sitt novembernummer Icon Medialab till ett av världens 300 bästa småföretag. Forbes har gjort sitt urval bland 13 000 bolag på sex kontinenter som har det gemensamt att de alla har en årlig omsättning under 4 miljarder kronor och en avkastning på eget kapital om minst 8 %. Dessutom har tidningen frågat ett antal banker, fondförvaltare och analytiker världen över lista bolag som de tror på, trots att de inte uppfyller kraven ovan. Resultatet är en lista över det som tidningen betraktar som Världens 300 bästa småbolag. "De skarpaste, snabbaste och flinkaste små bolagen på planeten" skriver Forbes. - Det är oerhört smickrande, inte minst för att vi är enda företag i vår bransch som platsar på listan. Ingen av våra amerikanska konkurrenter som till exempel US Web finns med, säger Icons grundare Johan Staël von Holstein. Övriga svenska företag på Forbes småföretagslista är Allgon, OM Gruppen, Europolitan, Nobel Biocare, Lindex, Guide, Mandator, Haldex, Modul 1 och Munthers. För ytterligare information, kontakta: Informationschef Erik Hörnfeldt, <eh@iconmedialab.se> 070 - 437 90 55 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1998/10/28/19981028BIT00310/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1998/10/28/19981028BIT00310/bit0002.pdf