Upbeat förvärvar ekonomisajten Lotsia

Report this content

Upbeat har under februari slutfört förvärvet av ekonomisajten Lotsia och har redan stora planer. Från att fokusera på att jämföra privatlån är nu ambitionen att bredda innehållet och förbättra sajtens funktionalitet

Om Lotsia

Ekonomisajten Lotsia lanserades 2018 och har genom åren hjälpt tusentals privatpersoner att fatta välinformerade beslut gällande sparande och andra tjänster inom ekonomi. I och med förvärvet kommer denna del att utökas och även innefatta ekonomiska tjänster riktade mot företag. Simon, marknadsansvarig på Upbeat, förklarar:

Lotsia har redan idag väldigt mycket värdefullt innehåll och ger oss en bra bas att utgå ifrån. Med vår kunskap är ambitionen att fortsätta att publicera intressanta och relevanta guider inom privatekonomi. Vi ser också att det finns stora möjligheter att driva bra och relevant trafik till våra samarbetspartners som erbjuder olika finansiella tjänster till företag.

Om Upbeat

Upbeat eCommerce & Consulting AB driver idag ett flertal sajter inom olika nischer. Syftet är att skapa värdefullt innehåll och hänvisa besökare till samarbetspartners och kunder. Sajter som exempelvis Bästaitest.se och Yidderi.se har idag tusentals dagliga besökare.

email: info@upbeat.se