Borås Stad väljer e-arkiv från Ida Infront

Report this content

LINKÖPING 7 juni 2017 – Ida Infront, ett dotterbolag till Addnode Group, har tecknat avtal med Borås Stad avseende en leverans av e-arkiv som produkt. Avtalet gäller i fyra år med möjlighet till förlängning och omfattar Ida Infronts produkt iipax archive med tillhörande tjänster.

– Ida Infront tar allt större marknadsandelar på kommunmarknaden med vårt e-arkiv-erbjudande. Vi har en brant ökande orderingång och processar många förfrågningar, vilket är ett tydligt tecken på att vi ligger i ”pole position” med vår produkt iipax archive, säger Stefan Jonegård, VD på Ida Infront.

iipax archive är en standardprodukt som används av ett stort antal myndigheter, kommuner och företag. Några exempel är Stockholms stad, Ale kommun, Partille kommun, Kungsbacka kommun, Helsingborgs stad, Södertälje kommun, Salems kommun, Söderköpings kommun, Migrationsverket, Trafikverket och Polismyndigheten.

För mer information vänligen kontakta:
Stefan Jonegård, VD Ida Infront AB
Tel: +46 (0) 709 89 00 25, e-post: stefan.jonegard@idainfront.se

Om Ida Infront

Ida Infront AB grundades 1984 och har i dag 75 medarbetare i Linköping, Stockholm, Oslo och Mumbai. Ida Infront AB är en del av Addnode Group vars B-aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. Ida Infront bygger framtidens informationssamhälle med iipax – en digitalsmart produkt. För mer information, vänligen besök: www.idainfront.se

Taggar: