Dynamic Code väljer DNA-system från Ida Infront för hantering av ärendeflöden

STOCKHOLM 26 januari, 2015 – Ida Infront, dotterbolag till Addnode Group, har fått en order från Linköpingsföretaget Dynamic Code för att hantera deras ärendeflöden för DNA-analyser. Detta innefattar bland annat så kallade LIMS-system för integrationer, ärendehantering samt analyser inom släktskapsbestämning och konsumenttester.

Dynamic Code erbjuder professionella tjänster som bygger på modern DNA-teknik och molekylärbiologi i laborativa rutinanalyser. Exempel på bolagets produkter är släktskapsbestämning i migrationsfrågor och familjeutredningar hos kommuner samt hälsotester för konsumenter, vilka säljs på apotek. Dynamic Code har efterfrågat en trygg leverantör av ett säkert system för att öka effektiviseringen av provsvarshanteringen. Målsättningen är att möta den allt större efterfrågan i Europa.

”Vi är mycket glada och stolta över att Dynamic Code har valt LIMS-system från oss”, säger Stefan Jonegård, VD på Ida Infront. ”Det här är ännu ett steg på vår väg att bli en av de ledande leverantörerna i Norden när det handlar om DNA och LIMS. Nu ser vi alla fram emot ett intressant och framgångsrikt samarbete.”

Lösningen baseras på Ida Infronts produktfamilj
iipax som innehåller funktioner för säker informationsöverföring, kvalificerade e-tjänster, dokument- och ärendehantering samt elektronisk långtidsarkivering. Produkten finns hos ett flertal myndigheter och privata bolag. iipax är en standardprodukt som utvecklas och underhålls av Ida Infront.

För mer information vänligen kontakta:
, VD Ida Infront AB
Tel: +46 (0) 709 890 025, e-post: stefan.jonegard@idainfront.se

Om Ida Infront
Ida Infront AB grundades 1984 och har i dag 70 medarbetare i Linköping, Stockholm och Sundsvall. Ida Infront AB är en del av Addnode Group AB. Ida Infront har sedan starten hjälpt sina kunder att bygga eller nyttja sina IT-system på ett effektivt sätt. Genom våra lösningar har vi hjälpt kunderna få lönsamhet i sina investeringar.

Addnode Group erbjuder verksamhetskritiska IT-lösningar till utvalda marknader inom både privat och offentlig sektor. Vi förvärvar, bygger och utvecklar bolag som levererar IT-lösningar för specifika behov hos våra kunder.

Varje dag använder 400 000 ingenjörer våra system för att utveckla och underhålla produkter, byggnader och anläggningar. 100 000 tjänstemän i offentlig sektor använder våra lösningar för kommunal och statlig förvaltning.

Vi är 950 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Storbritannien, USA, Indien och Serbien. 2013 uppgick nettoomsättningen till 1 444 MSEK. Addnode Groups B-aktie är noterad på Nasdaq OMX Nordic Small cap. För mer information, vänligen besök: www.addnodegroup.com.