Ida Infront utökar affär med Collectum

Ida Infront, ett dotterbolag till Addnode, har tecknat ett nytt avtal gällande licens och tjänster för säker kommunikation med Collectum. Ordervärdet uppgår till 1.000.000 kronor.

Collectum har valt att utöka sin satsning på Ida Infronts produkt för säker kommunikation, iipax communication SSEK. Genom det nya treårsavtalet som baseras på antal skickade meddelanden erbjuds Collectum en stor flexibilitet.

-          Vi är mycket glada över att Collectum ger oss fortsatt förtroende genom att satsa ytterligare på iipax communcation.  Vi ser deras satsning som ännu en kvittens på att våra produkter inom iipax-familjen är rätt positionerade när säker kommunikation, ärendehantering och elektroniskt långtidsbevarande är avgörande för verksamheten, säger Ida Infronts VD Stefan Jonegård.

Collectum som hanterar tjänstepensionen ITP förmedlade 24 miljarder kronor i premier under 2010 mellan 30 000 företag och ett tjugotal försäkringsbolag.

Produktfamiljen iipax innehåller funktioner för säker informationsöverföring, kvalificerade e-tjänster, dokument-och ärendehantering samt elektronisk långtidsarkivering. Produkten finns hos en lång rad myndigheter och privata bolag. iipax är en standardprodukt som utvecklas och underhålls av Ida Infront.

För mer information, kontakta:

+46 709 890 025

stefan.jonegard@idainfront.se