IDATA AB slutför certifiering enligt ISO 27001

Värnamo, 2023-10-30

IDATA AB, en ledande aktör inom affärskommunikation, är glada att meddela att företaget framgångsrikt har genomfört certifieringen enligt ISO 27001-standarden för informationssäkerhet. Certifieringen är ett bevis på IDATAs engagemang för att skydda kundernas data och garantera högsta standard av informationssäkerhet i alla sina verksamhetsområden.

ISO 27001 är en internationell standard för informationssäkerhet som fastställer krav och riktlinjer för etablering, implementering, drift och ständig förbättring. För att bli certifierade inom ISO 27001 har IDATA genomgått en omfattande utvärderingsprocess som inkluderar riskbedömning, utveckling av policyer och procedurer, implementering av kontroller, samt intern och extern revision. Denna process garanterar att företagets ledningssystem för informationssäkerhet lever upp till de höga standarder som fastställs av ISO 27001-standarden.

"Vi är mycket stolta över att ha framgångsrikt genomfört certifieringen av ISO 27001." säger Mårten Köllerström, VD. "Vårt åtagande för informationssäkerhet är av största vikt, och denna certifiering återspeglar vårt kontinuerliga arbete för att säkerställa att våra kunder kan lita på oss med deras värdefulla informationstillgångar."

Genom denna certifiering positionerar sig IDATA som en ännu starkare partner för sina kunder och visar sitt engagemang för att hantera informationssäkerhet på ett proaktivt och ansvarsfullt sätt.

För mer information, vänligen kontakta: Mårten Köllerström VD, marten.kollerstrom@idata.se, 0370-34 61 30.

Om IDATA AB:

IDATA är en ledande leverantör av utskickstjänster och informationslogistik.
Kunderna finns inom de flesta segment och kundkategorier bland annat offentlig sektor, energi- och fastighetsbolag samt bank- och finanssektorn.

Vi hanterar produktion och distribution av fakturor, betalningspåminnelser och övriga typer av utskick både brevledes och digitalt.

Genom enkla lösningar har vi i över 40 år hjälpt våra kunder att effektivisera och digitalisera deras utskick.

Taggar:

Citat