IDATA AB växer och investerar för framtiden

Report this content

IDATA AB, med huvudkontor i Värnamo, växer och rekryterar fler medarbetare i takt med ökande efterfrågan av deras tjänster.

Mycket av dagens manuella processer, särskilt inom offentlig sektor, genomgår en snabb digitalisering och behovet av effektiva och kostnadsbesparande tjänster ökar.

I takt med att efterfrågan växer har IDATA även identifierat behovet av att utöka sin produktionskapacitet. Med en helt ny produktionslina kan IDATA nu hantera en större volym av utskrifter, vilket gör dem ännu bättre rustade att tillgodose kundernas behov av pålitliga och högkvalitativa utskriftstjänster.

"Vi ser digitaliseringen som en viktig utveckling och en stor möjlighet för vår verksamhet. Samtidigt är vi övertygade om att det fortfarande finns ett stort värde i att kunna erbjuda fysiska utskick. Vår nya produktionslina är därför ett viktigt komplement till våra digitala tjänster, och en del av vår långsiktiga strategi för att vara en heltäckande partner för våra kunder," säger Mårten Köllerström, VD för IDATA.

Den nya skrivaren från Canon ger IDATA möjlighet att leverera utskrifter med enastående kvalitet samtidigt som den kan hantera större volymer.

Genom dessa investeringar i både ny personal och större maskinpark fortsätter IDATA att växa och utvecklas både genom digitala innovationer och utökad kapacitet för fysiska brevutskick.

”För ett företag i vår storlek är detta omfattande investeringar. Det är bara möjligt genom en stark ägare som tror på det vi gör och en ständigt växande kundbas som är väldigt nöjda med våra tjänster.” fortsätter VD Mårten Köllerström.

Mårten Köllerström
marten.kollerstrom@idata.se

IDATA är en ledande leverantör av utskickstjänster och informationslogistik. Kunderna finns inom de flesta segment och kundkategorier bland annat offentlig sektor, energi- och fastighetsbolag samt bank- och finanssektorn. Vi hanterar produktion och distribution av fakturor, betalningspåminnelser och övriga typer av utskick både brevledes och digitalt. Genom enkla lösningar har vi i över 40 år hjälpt våra kunder att effektivisera och digitalisera deras utskick.

Snabbfakta

IDATA AB i Värnamo expanderar genom rekrytering och en ny produktionslina för att möta ökad efterfrågan, stödd av en stark ägare och växande kundbas, enligt VD Mårten Köllerström.

Citat

Vi ser digitaliseringen som en viktig utveckling och en stor möjlighet för vår verksamhet. Samtidigt är vi övertygade om att det fortfarande finns ett stort värde i att kunna erbjuda fysiska utskick. Vår nya produktionslina är därför ett viktigt komplement till våra digitala tjänster, och en del av vår långsiktiga strategi för att vara en heltäckande partner för våra kunder.
Mårten Köllerström, VD för IDATA