IDO Badrum öppnar nytt showroom i Solna i samarbete med Oras

Report this content

I takt med ett växande intresse för badrumsinredning öppnas nu portarna till ett nytt showroom i exklusiva lokaler i Solna Business Park, strax norr om Stockholm. Den nya  badrumsutställningen, som även innefattar IDOs kontor, ryms på 1000 fantastiska kvadratmeter i en inspirerande och innovativ miljö.

IDO’s nya showroom är ett koncept med inspirerande och personliga badrum med smarta innovativa lösningar. Designen har tydliga nordiska influenser.

Finska byrån Pentagon Design ligger bakom designen av de nya lokalerna i Solna Business Park. Här visas också delar av IDO’s nya butikskoncept som är under utveckling. Butikskonceptet kommer främst att användas av IDO’s återförsäljare och består av produktmoduler, färgprover, broschyrställ m.m.

-       Inredningsdesign blir allt populärare med ett specifikt växande intresse för badrumsinredning. Badrummet är inte längre bara ett funktionellt rum, badrummet avspeglar numera också identitet och personlighet, säger Mikael Hermansson, nytillträdd försäljningschef för IDO i Sverige.

IDO lanserar också en helt ny hemsida under våren, med fokus på inspiration och att förenkla för kunderna att välja vilka produkter som passar bäst för just dem.

I syfte att stärka positionen på den svenska marknaden så öppnar Oras i samarbete med IDO ett showroom. Showroomet är en del av Oras satsning på den svenska marknaden och ger en möjlighet för konsument och proffs att i en inspirerande miljö ta del av Oras breda sortiment.

-       Öppnandet av showroomet i Solna är ett naturligt steg i Oras satsning på att stärka sin position på den svenska marknaden. Förutom att det är ett naturligt steg när det gäller positioneringen av Oras som varumärke, så är det också ett uppdämt behov att kunna visa upp i princip hela vårt sortiment och då både för proffs och konsument, säger Anders Peteri.

IDO och Oras Showroom öppnar måndagen den 11 april för professionella och konsumenter.

För mer information om IDO Showroom, vänligen kontakta:
Mikael Hermansson, Försäljningschef för IDO Badrum,
mikael.hermansson@ido.se
Tel: 08-442 57 02, 076-791 63 53

För mer information om Oras Showroom, vänligen kontakta:
Anders Peteri, Country Manager Sverige,
anders.peteri@oras.com
Tfn: 021 – 81 61 31, 0708 -68 01 57

OM IDO IDO är en nordisk leverantör av helhetslösningar inom Sanitetsområdet och ingår i den multinationella Sanitec-gruppen. Produkterna tillverkas i toppmoderna anläggningar i Finland, Sverige och andra europeiska länder. IDO tillverkar och marknadsför badrumsprodukter som wc-stolar, tvättställ, badkar, badrumsmöbler, duschkabiner samt duschväggar.IDOs marknadsföringsområde utgörs idag av de nordiska länderna Sverige, Norge, Finland, samt Ryssland och de baltiska länderna.IDO koncernen har idag över 300 anställda och en omsättning på 90 miljoner euro.Mer info på www.ido.se

OM ORAS Oras utvecklar, tillverkar och marknadsför blandare avsedda för kök och badrum. Ända sedan företaget grundades 1945 i den finska staden Rauma, har Oras varit dedikerade att skapa produkter med hög kvalité och design med användarvänliga lösningar. Varje teknisk förbättring har utvecklats för att främja vatten- och energibesparingar. Redan i början av 1990-talet lanserade Oras den första beröringsfria blandaren avsedd för den Europeiska HVAC-marknaden. Oras vision är att vara den sanna marknadsledaren för elektroniska och beröringsfria blandare i Europa.Mer info på www.oras.com