BioStock: Idogen avancerar mot kliniska studier

Under årets första sex månader har cellterapibolaget Idogen fortsatt sitt arbete med att förbereda huvudkandidaten IDO 8, en behandling mot hemofili A, för kliniska studier. En viktig milstolpe uppnåddes i juni då bolaget meddelade att samarbetspartner Radboud University Medical Center framgångsrikt etablerat tillverkningsprocessen för Idogens tolerogena cellterapi. BioStock kontaktade Idogens vd, Anders Karlsson, för en pratstund om vad 2020 innehållit hittills samt vad han väntar sig av årets andra halva.

Läs hela artikeln på biostock.se:

Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capital. https://www.biostock.se/

BioStock: Idogen avancerar mot kliniska studier