Biostock: Idogens vd kommenterar uppdaterade tidslinjer

Igår meddelade cellterapibolaget Idogen uppdaterade tidslinjer i utvecklingen av sin huvudkandidat IDO 8 som ska användas för behandling av hemofili A. IDO 8, som är bolagets längst skridna projekt, är efter framgångsrik etablering och uppskalning av tillverkningen under våren på väg mot kliniska studier och enligt tidigare kommunicerade tidslinjer skulle dessa inledas under första halvåret 2021. Som en effekt av Covid-19 pandemin har bolagets samarbetspartner, Radboud University Medical Center (RUMC) i Nederländerna, upplevt en tillfällig begränsning i kapacitet under sommaren och man skjuter nu upp initieringen av kliniska studier till andra halvåret 2021. Idogens vd Anders Karlsson besökte BioStocks studio för att berätta mer om detta och det arbete som pågår inför de kliniska studierna.

Se hela intervjun med Anders Karlsson på biostock.se:

Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capital. https://www.biostock.se

Biostock: Idogens vd kommenterar uppdaterade tidslinjer