Idogen har försatts i konkurs

Idogen AB, 556756-8521, Scheelevägen 2, 223 81, Lund, har 2023-07-07 har försatts i

konkurs vid Lunds tingsrätt. Förvaltare är Jur.kand. Peter Öfverman, c/o

Ackordscentralen Syd , Nordenskiöldsgatan 24, 211 19, Malmö, telefon: 010-151 60 50.

Fortsatta kungörelser i konkursen kommer att annonseras i Post och Inrikestidningar.

Peter Öfverman, Ackordscentralen Syd

Tel: +46 10 151 60 50

E-post: peter.ofverman@ackordscentralen.se

Certified Advisor:
Vator Securities AB

Denna information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 juli  2023 kl 12.01 CET.

Idogen (Nasdaq First Growth Market: IDOGEN) utvecklar tolerogena cellterapier för att undvika att biologiska läkemedel, transplanterade organ eller kroppens egen vävnad angrips av patientens immunförsvar. Bolagets längst framskridna program IDO 8, syftar till att återställa effekten av läkemedel mot blödarsjuka hos patienter som utvecklat hämmande antikroppar.  För dessa blödarsjuka patienter finns ett stort medicinskt behov att återställa den kliniska effekten av deras behandling med faktor VIII. Det är en unik marknadspositionering som på sikt skulle kunna ersätta induktionsbehandling, s k ITI-behandling, med betydande marknadspotential. Den planerade kliniska prövningen inom IDO 8 kommer att validera bolagets teknologiplattform och möjliggöra en rad andra tillämpningar t ex inom transplantation, IDO T, och samt autoimmuna sjukdomar, IDO AID. Mer information om Idogen finns att tillgå via https://www.idogen.com