Mari Tara tillträder som vd för Idre Himmelfjäll

Report this content

I dagarna tillträder Mari Tara som ny vd för Idre Himmelfjäll. Hon tar över efter Torbjörn Wallin, som återgår till jobbet som arbetande styrelseordförande för bolaget.

– Jag ser fram mot att leda arbetet för Sveriges nyaste och snabbast växande skidanläggning. Nu handlar det om att fylla alla bäddar till den kommande säsongen, samtidigt som vi fortsätter att expandera, säger Mari Tara, vd på Idre Himmelfjäll.

Idre Himmelfjäll har på kort tid etablerat sig som många barnfamiljers favoritanläggning och är den första stora satsningen på en ny skidanläggning i svenska fjällen på över 30 år. Inför vintersäsongen har anläggningen 4 200 bäddar, 23 nedfarter, 9 liftar, restaurang, reception, närbutik, skidbod, skidskola, samiska aktiviteter, skoteruthyrning, hundspann och längdskidspår. Till vintern byggs en ny lift ny lift som leder upp till stugområdet Polaris, ett nytt elljusspår som går bort till Torsliften och en funpark för de minsta.

Idre Himmelfjäll fortsätter nu att planera och projektera för en fortsatt utbyggnad för att på längre sikt förverkliga Vision 2036 för Idre Himmelfjäll med cirka 16 000 bäddar, hotell, handel, ett 50-tal nedfarter, fler restauranger och aktiviteter både sommartid och vintertid. Arbetet bromsas för tillfället upp av Länsstyrelsen Dalarna och Älvdalens kommun i avvaktan på att kommunen löser VA-frågan på ett långsiktigt sätt i Idre.

Redan nu finns på Idre Himmelfjäll det stora Cressidaområdet med cirka 170 tomter till salu, med allt från mindre fritidshustomter till flerbostadshustomter och även tomter för stora parhus med stor byggrätt, där visningar sker regelbundet.

Mari Tara har lång erfarenhet från branschen men hon är ny på Idre Himmelfjäll.

– Här finns en hel del nya ansikten för mig att lära känna, sedan behöver lära mig hitta runt bland alla nya hus och vägar. Jag ser fram mot att fortsätta på den inslagna vägen tillsammans med alla medarbetare och i samarbete med Idre och i samklang med naturen, säger Mari Tara.

Bildtext 1. Mari Tara tar över vd-jobbet på Idre Himmelfjäll efter Torbjörn Wallin.

Bildtext 2. Idre Himmelfjälls styrelse från vänster; Gerteric Lindquist, Staffan Derning, vd Mari Tara, Carl-Henric Kindlund, styrelseordförande Torbjörn Wallin, Mats Berglund, Per-Ivar Svensson. Gunnar Gillberg, delägare. Johan Rehnström och Leonie Persson är inte med på bilden.

För högupplösta bilder och filmer på Idre Himmelfjäll, gå in på https://www.idrehimmelfjall.se/foretaget/press/

För mer information, gå in på www.idrehimmelfjall.se

För mer information, kontakta gärna:

Mari Tara, blivande vd Idre Himmelfjäll, tfn 070 248 0289, mari.tara@telia.com

Torbjörn Wallin, arbetande styrelseordförande Idre Himmelfjäll, tfn 070 649 12 89, torbjorn.wallin@idrehimmelfjall.se

Karin Pontén, Vår PR-byrå, tfn 0708 66 66 31, karin.ponten@varprbyra.se

Mari Tara tar ver vdstolen efter Torbjrn Wallin