1 000 000 användare av IFS lösningar

Rekordstort antal IFS-användare tack vare stark försäljning till nya och befintliga kunder

IFS meddelar att företagets lösningar, inklusive IFS Applications™, IFS Field Service Management™ och IFS Mobile Workforce Management™, har nått milstolpen en miljon aktiva användare. IFS-kunden Linamar expanderar användningen av IFS Applications inom sin verksamhet och tilldelas den miljonte användarlicensen.

Den globala, diversifierade tillverkaren Linamar valde IFS för att stödja sin verksamhet år 2005. Företaget har sedan dess kontinuerligt expanderat sin användning av IFS Applications, som i dag används av cirka 2 600 anställda vid 37 anläggningar i nio länder.

Linamar-representanterna Lori Gofton och Lorrie Weiss mottog en minnesplakett vid IFS World Conference 2015 i Boston.

– Jag är mycket glad att ta emot denna utmärkelse å företagets vägnar. IFS Applications är ett mycket flexibelt system som hjälper oss att minska kostnader, öka produktivitet och förbättra våra beslut. Erkännandet som den miljonte kunden sammanfaller faktiskt med vår tionde årsdag med IFS Applications, så vår utökning av användarlicenser är tidsmässigt mycket välplanerad och visar samtidigt hur viktig roll IFS spelar i att stödja Linamars affärsprocesser!” säger Lori Gofton, IFS implementation manager, Linamar.

– Vi är mycket stolta över att meddela den miljonte användaren av våra produkter, vilket är en betydande milstolpe i vårt företags historia och ett bevis på våra lösningars framgång. Genom att samarbeta med företag i våra prioriterade marknader och lyssna på deras återkoppling kan vi erbjuda branschlösningar som hjälper företag att förbli flexibla i en dynamisk värld. Vi på IFS ser fram emot att fortsätta att leverera lösningar som stödjer våra kunders behov, säger Alastair Sorbie, CEO, IFS.

Mer information om hur Linamar drar nytta av IFS Applications finns här.

Anders Brunelius, Corporate Communications. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Frédéric Guigues, Investor Relations. Telefon: 46 8 58 78 45 00, frederic.guigues@ifsworld.com

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 700 anställda. IFS stödjer fler än 2 400 kunder över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på www.ifsworld.com.

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/