Asiatiskt telekomföretag väljer IFS 360 Scheduling

Ett ledande asiatiskt telekomföretag har valt IFS 360 Scheduling för att optimera sin fältserviceverksamhet. Avtalet är värt 1 175 000 pund och omfattar leverans av IFS 360 Scheduling inklusive Dynamic Scheduling Engine (DSE).

IFS har arbetat tillsammans med en av sina globala partners för att möta företagets behov. Företaget valde IFS 360 Scheduling för att förbättra effektiviteten hos sina tekniker samt relaterade affärsprocesser för att kunna erbjuda ännu bättre service till sina kunder.

IFS 360 Scheduling är ett skalbart och flexibelt optimeringsverktyg som erbjuder omfattande funktionalitet för planering av mobila resurser inom krävande branscher. Företag som använder IFS 360 Scheduling rapporterar minskade resekostnader med 10-15 procent samt upptill 40 procents förbättringar i antal slutförda uppgifter per dag.

Telekombranschen är en av IFS prioriterade marknader. IFS helintegrerade branschlösning erbjuder stöd för alla kritiska affärsprocesser med integrerade system för projektstyrning, logistik, underhåll, service- och kontrakthantering, ekonomistyrning, personalhantering samt dokumenthantering. IFS används av ledande telekomföretag, inklusive Ericsson, France Telecom, BskyB och Orange France.

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

IFS är ett publikt aktiebolag (OMX STO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem byggt på SOA-teknologi. IFS fokuserar på branscher där en eller flera kärnprocesser är strategiska: underhåll & service, tillverkning, logistik och projekthantering. IFS har över 2000 kunder, är verksamt i cirka 60 länder och har 2800 anställda. Nettoomsättningen 2011 uppgick till 2,6 miljarder kronor.

Mer information finns på www.IFSWORLD.com

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som IFS skall offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 3 september 2012 kl. 08.30.

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) är ett publikt aktiebolag registrerat i Sverige.
Organisationsnummer: 556122-0996. Säte: Box 1545, SE-581 15 Linköping.