Felleskjøpet Rogaland Agder uppgraderar till IFS Applications 9 för att effektivisera verksamheten

IFS heltäckande lösning kommer att hjälpa 550 anställda att hantera komplexa affärsprocesser via en central plattform

IFS meddelar att det norska lantbrukskooperativet Felleskjøpet Rogaland Agder har valt att uppgradera till IFS Applications™ 9 för ökad effektivitet och förbättrad översikt över sin logistik.

Stavangerbaserade Felleskjøpet Rogaland Agder (FKRA) producerar och säljer foder, gödningsmedel och utsäde till sina medlemmar inom det norska lantbruket. Verksamheten säljer även traktorer, utrustning och konstruktionstjänster och har 19 butiker och 10 verkstäder i Norge. FKRA säljer även trädgårds- och husdjursutrustning.

FKRA har använt IFS Applications sedan 1999 för att stödja affärskritiska processer som tillverkning, ekonomistyrning samt butiksförsäljning, där IFS-lösningen har integrerats med en kassalösning levererad av IFS partner Centric. Lösningen ger effektiv butikshantering med avancerad prognosfunktionalitet samt automatisk påfyllning av varor i butiker och verkstäder.

För att skapa ytterligare effektivitet och översikt inom verksamheten har företaget valt att implementera IFS Applications 9. Detta kommer att ge nya möjligheter som helintegrerad kundhantering (CRM) samt förbättrad användarvänlighet via det rollbaserade och anpassningsbara gränssnittet IFS Lobby. FKRA har dessutom valt att implementera nya moduler för retail och lager.

--Vår organisation är ett komplext ekosystem eftersom vi hanterar processer genom hela kedjan från produktion till butik och verkstad. IFS Applications erbjuder en mycket anpassningsbar branschlösning som hjälper oss att sammankoppla våra affärsprocesser inom ett helhetligt system. Detta gör det enklare för oss att effektivisera vår verksamhet, skapa en mer överskådlig försörjningskedja samt mer effektiv logistik. Uppgraderingen till IFS Applications 9 kommer också att ge våra anställda bättre användarvänlighet, tack vare det rollbaserade IFS Lobby-gränssnittet samt integrerad CRM, säger Knut Svendsen, IT Manager, Felleskjøpet RA.

--Vi är stolta över att Felleskjøpet RA har valt att uppgradera till IFS Applications 9. Att ett företag med så höga krav på hantering av komplex logistik väljer IFS är ett starkt bevis på vår lösnings stora kapacitet att effektivisera och integrera affärsprocesser, säger Glenn Arnesen, VD, IFS Scandinavia.

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Om Felleskjøpet Rogaland Agder

Felleskjøpet Rogaland Agder (FKRA) är en ledande leverantör av djurfoder, gödningsmedel och utrustning till lantbruket. Företagets mål är att hjälpa bönder uppnå sina mål. Företaget strävar efter att vara ett så attraktivt och dynamiskt kooperativ som möjligt för sina kunder. FKRA:s grundvärderingar är att vara pålitligt, effektivt och innovativt. www.fkra.no

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och har cirka 2 800 anställda. IFS stödjer fler än 1 miljon användare över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på IFSworld.com.

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/