Franska Segula Technologies group väljer IFS Applications för effektivare affärsprocesser

Segula Technologies group, en världsomspännande leverantör av konstruktions- och ingenjörstjänster, har valt IFS Applications för att stödja sin tillväxt, effektivisera service management och affärsprocesser. Implementeringen börjar i Frankrike för att senare följas av driftsättningar utanför Frankrike inom produktionsområdet. Avtalet är värt 20 miljoner kronor.

Segula Technologies group, som arbetar projektinriktat i alla leveranser, tillhandahåller heltäckande ingenjörstjänster till sina kunder, som t ex ABB, Airbus, Alstom och Renault. Huvudkontoret ligger i Frankrike och bolaget är inriktat på många olika branscher, inklusive fordons-, flyg-, varvs-, och kärnkraftsindustrin. Konsulter och utrustning levereras till hela värdekedjan, från design, FoU, prototypbyggande, utveckling av produktionsmetoder till service och underhåll.

IFS Applications kommer att stödja arbetet för mer än 5 500 ingenjörer som får tillgång till projektstyrningsfunktioner inklusive tidrapportering och reseräkningshantering via webbportaler. I införandet ingår att standardisera processer, vilket kommer att göra det enklare att integrera förvärv i takt med att företaget växer.

– Vi ville ha ett komplett, flexibelt affärssystem som kunde stödja våra tillväxtplaner. Dessutom ska det vara så anpassningsbart att det kan stödja hela verksamheten, från enskilda medarbetare till hela divisioner. IFS Applications komponentstruktur medger en bredd av funktioner inom samma system, för att kunna hantera många olika enheter och kunder, och ändå hålla totalkostnaden nere, säger Ronan Ansquer, IT chef för Group Segula Technologies.

– Segula Technologies är ett utmärkt exempel på att IFS branschfokusering möter kundernas behov, säger Amor Bekrar, vd för IFS France. IFS Applications innehåller de komponenter som Segula behöver för att driva sin projektinriktade verksamhet effektivt. Vi är ett verkligt alternativ för denna typ av bolag och slog vår största konkurrent i finalen.

Lösningen inkluderar komponenter för att stödja konfigurationshantering inom flyg, projektstyrning, tillverkning, personalportaler och bolagsstyrning.