Globalt flyg- och försvarsbolag väljer IFS Applications

IFS har tecknat ett avtal med ett globalt bolag inom flyg, säkerhet och försvar. Avtalet omfattar licenser, konsulttjänster samt support och underhåll av IFS Applications och har ett uppskattat värde på över 14 Mkr.

IFS Applications komponenter för ekonomi, logistik, tillverkning, underhåll, konstruktion och personalhantering kommer att användas för ett nytt program med syftet att stötta flera olika försvarsprojekt i USA. Flyg- och försvarsindustrin är en av IFS fokuserade branscher. IFS Applications funktionalitet för tillverkning samt underhåll och service inom flyg- och försvarsindustrin kompletteras med IFS helt integrerade lösning för projektstyrning och produktdatahantering (PDM). IFS har en ledande position som leverantör av lösningar för underhåll, hantering av rörliga enheter samt logistikstyrning inom flyg- och försvarsindustrin. IFS kunder inom flyg och försvar inkluderar de brittiska, norska och amerikanska försvaren. Kommersiella verkstäder och operatörer inkluderar Finnair, Bristow Helicopters, Aero-Dienst GmbH, Hawker Pacific och LTQ Engineering Pty Limited (tidigare Jet Turbine Services). Vidare levererar IFS lösningar till tillverkare som Eurofighterkonsortiet, General Dynamics, Lockheed Martin, BAE Systems, Saab och GE Transportation.