Huf Hülsbeck & Fürst utökar IFS Applications inom sin internationella verksamhet

Ledande leverantör till den globala fordonsindustrin utökar sin användning av IFS Applications för att stödja tillväxt

IFS meddelar att Huf Hülsbeck & Fürst GmbH & Co KG (Huf), en tillverkare av mekaniska och elektroniska låssystem samt system för däcktryck och telematik, har valt att utöka sin användning av IFS Applications™. Avtalet är värt 1,4 miljoner euro.

Huf Hülsbeck & Fürst valde IFS Applications i 2009 för att stödja processer inom områden som ekonomi, konstruktion, försäljning, distribution, tillverkning samt personalhantering. Tack vare företagets tillväxt de senaste åren kommer nu IFS att leverera ytterligare licenser så att fler anställda på Huf Hülsbeck & Fürsts 16 anläggningar över hela världen kan dra nytta av IFS Applications.

– Vi valde IFS eftersom vi ville ha ett affärssystem som dels kunde stödja våra omedelbara behov samt erbjuda flexibilitet för att hantera förändringar i takt med att vårt företag utvecklades. Vi är stolta över vår tillväxt och att vi levererar kvalitetsprodukter till fordonsindustrins ledande företag och vi kommer att fortsätta utveckla vår verksamhet och teknologi i linje med våra kunders behov, säger Ulrich Hülsbeck, VD, Huf Hülsbeck & Fürst.

– Vi är stolta över vårt samarbete med Huf Hülsbeck & Fürst de senaste fem åren och vi är glada över att de har realiserat affärsvärde genom att använda IFS Applications inom sin globala organisation. IFS har gjort betydande investeringar för att göra våra lösningar attraktiva inom fordonsindustrin, säger Peter Höhne, Vice President of Sales & Marketing, IFS Central Europe.

Mer information om IFS inom fordonsindustrin finns på www.ifsworld.com/sv-se/branscher/fordon/

Oliver Pilgerstorfer, Corporate Communications. Telefon: 44 1494 428900, press@ifsworld.com

Frédéric Guigues, Investor Relations. Telefon: 46 8 58 78 45 00, frederic.guigues@ifsworld.com

Om Huf Hülsbeck & Fürst

Huf Hülsbeck & Fürst utvecklar och producerar mekaniska och elektroniska nyckelsystem, låsset, rattlås, fjärrstyrda system samt system för däcktryck och telematik för fordonsindustrin.

Företaget grundades 1908 i Velbert och levererade 1920 lås till Mercedes Benz (nu Daimler AG). I dag har Huf cirka 7 500 anställda i 16 länder över hela världen. Fler än 430 designers och tekniker arbetar med forskning och utveckling i Velbert och Günding (Tyskland),  USA, Rumänien, Indien, Brasilien och Kina.

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 600 anställda. IFS stödjer fler än 2 200 kunder och är verksamt i fler än 60 länder genom lokala kontor och partners. Mer information finns på www.ifsworld.com.

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som IFS skall offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande 29 december 2014 kl. 09.00.