IFS™ lanserar nya appar för smarta telefoner

IFS lanserar sju nya smartphone-appar i serien IFS Touch Apps samt den första appen för Windows Phone och Windows 8. De nya applikationerna – tillgängliga på Google Play Store, Apple App Store och Windows Marketplace – levererar intuitiv mobil funktionalitet inom områden som HR, marknadsstöd (CRM), ad-hoc-rapportering, sökning i affärssystem, fordonshantering samt IFS supporttjänster.

Efter lanseringen av IFS Notify Me, en molnbaserad affärsapp för attestering av inköp och utgifter och fakturor, utökar IFS nu sitt utbud av mobilitetsprodukter med sju nya appar. I samband med detta lanseras även IFS Notify Me för Windows Phone och Windows 8.

De nya IFS Touch Apps är:
IFS Time Tracker för projektrapportering och -bekräftelse av tid och närvaro.
IFS Trip Tracker för utgiftsrapportering i realtid för den mobila individen.
IFS Sales Companion för säljare som vill hantera kunder, uppgifter och säljmöjligheter.
IFS Quick Reports för att köra och visa ad-hoc-rapporter på den mobila enheten.
IFS Quick Facts för snabba nyckelordssökningar av alla objekt i IFS Applications.
IFS Flight Log för hantering av operativa plattformsdata inom flyg- och försvarsindustrin.
IFS Support Companion för kommunikation med IFS supportcenter.

– Genom att fokusera på användarnas faktiska behov har vi utvecklat ett app-koncept som levererar en intuitiv användarupplevelse i ett säkert system för att främja användaracceptans och effektivitet. Apparnas funktionalitet har i huvudsak förslagits av våra kunder för att passa deras behov. På så sätt fortsätter vi att producera funktionella och eleganta appar som är enkla att testa, köpa och använda, säger Dan Matthews, teknikchef på IFS.

IFS arbetar för att harmonisera den snabba utvecklingen av smarttelefoner och appar med den långsammare utvecklingen inom affärssystem, bland annat genom en unik tillämpning av molnteknologi. Istället för att producera appar som kommunicerar direkt med affärssystemet, kommunicerar IFS Touch Apps med tjänster i IFS Cloud.

IFS Touch Apps är utformade för att leverera en intuitiv användarupplevelse till den mobila användaren. Apparna är fokuserade på att lösa enklare uppgifter och ger användaren relevant information istället för en uttömmande presentation av data. Applikationerna är dessutom utvecklade för att minimera antal knapptryck och ger användaren möjlighet att när som helst stänga applikationen för att fortsätta arbeta senare.

Observera: Vid publiceringstidpunkten är alla IFS Touch Apps tillgängliga för nedladdning från Google Play och/eller Apple App Store med undantag för IFS Flight Log som kommer att erbjudas privat i enlighet med kraven inom flyg- och försvarsindustrin.

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

IFS är ett publikt aktiebolag (OMX STO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem byggt på SOA-teknologi. IFS fokuserar på branscher där en eller flera kärnprocesser är strategiska: underhåll & service, tillverkning, logistik och projekthantering. IFS har över 2000 kunder, är verksamt i cirka 60 länder och har 2800 anställda. Nettoomsättningen 2011 uppgick till 2,6 miljarder kronor.
Mer information finns på www.IFSWORLD.com

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/
IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) är ett publikt aktiebolag registrerat i Sverige.
Organisationsnummer: 556122-0996. Säte: Box 1545, SE-581 15 Linköping.

Citat

Dan Matthews, teknikchef på IFS