IFS anställer ny Chief Marketing Officer

IFS meddelar att Mark Boulton har anställts som Chief Marketing Officer (CMO) och ingår därmed i företagets ledningsgrupp. Boulton har tidigare haft en rad chefspositioner inom marknadsföring, bland annat som ansvarig för Global Business Development på IBM Tivoli Storage samt Global Storage Marketing på Dell.

IFS har utsett Mark Boulton som CMO för att ytterligare förstärka företagets marknadsprofil och globala marknadsposition.

– IFS har en unik position: vårt rykte för produktkvalitet, snabba globala implementeringar samt många nöjda kunder utgör en utmärkt grund för tillväxt. Vår största utmaning är vår synlighet på marknaden. Därför är jag glad att kunna meddela utnämningen av en strategisk marknadsföringschef som tillsammans med vår globala marknadsföringsorganisation ska öka företagets synlighet inom våra prioriterade marknader, säger Alastair Sorbie, VD, IFS.

Mark Boulton pekar på IFS förmåga att uppnå tidigare kommunicerade tillväxtplaner som en viktig anledning till varför han valde IFS.

– IFS är ett väletablerat alternativ till SAP och Oracle med ett rykte som borgar för utmärkt service. Jag ser fram emot att anpassa marknadsstrategin för att stödja företagets offensiva tillväxtplaner samt att arbeta med den befintliga marknadsföringsorganisationen i utvecklingen av en mer global strategi, säger Mark Boulton.

Mark Boulton tillträdde sin nya tjänst på IFS i januari 2012.

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

IFS är ett publikt aktiebolag (OMX STO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem byggt på SOA-teknologi. IFS fokuserar på branscher där en eller flera kärnprocesser är strategiska: underhåll & service, tillverkning, logistik och projekthantering. IFS har över 2000 kunder, är verksamt i cirka 60 länder och har 2700 anställda. Nettoomsättningen 2010 uppgick till 2,6 miljarder kronor.

Mer information finns på www.IFSWORLD.com.

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som IFS skall offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 9 januari 2012 kl. 09.00.

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) är ett publikt aktiebolag registrerat i Sverige.
Organisationsnummer: 556122-0996. Säte: Box 1545, SE-581 15 Linköping.