IFS Applications utsedd till ledande EAM-lösning

IFS Applications har av analytikergruppen Technology Evaluation Centers rankats som en ledande lösning inom områdena enterprise asset management (EAM) och underhållssystem (CMMS).

Utdrag ur rapporten:
– Alla komponenter i IFS-lösningen har rankats i rapportens toppskikt. IFS Applications styrka inom dessa områden beror på smart och välbalanserad design samt ett supportutbud som i jämförelse med andra industrilösningar är mycket omfattande. Dessa faktorer är helt avgörande för mellanstora och stora företag vars dagliga verksamhet kretsar kring service och underhåll, samt för företag som kräver kontinuerligt och specifikt underhåll för att stödja sina värdeskapande affärsprocesser.

Technology Evaluation Centers rapport om IFS Applications ledande position inom området EAM-lösningar är helt i linje med andra analyser där IFS har en ledarposition inom EAM i fråga om marknadsandelar. Exempelvis listade ARC Advisory Group nyligen IFS som en av världens tre största leverantörer av EAM-lösningar. I samma rapport placerade sig IFS som nummer ett inom flyg- och försvarsindustrin, nummer två inom olja och gas samt som nummer tre inom energiproduktion.

– Det är uppmuntrande att analytikerkåren uppmärksammar styrkan i våra system för hantering av komplexa anläggningar. IFS Applications föddes som en underhållslösning inom kärnkraftsbranschen och har vuxit till ett ledande affärssystem och EAM-lösning inom en rad olika industrier. Vi har som målsättning att behålla vår ledande position genom att erbjuda lösningar riktade mot den anläggningsintensiva industrins behov, säger Cindy Jaudon, VD, IFS North America.

Technology Evaluation Centers rapport kan laddas ned från www.ifsworld.com/us.

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

IFS är ett publikt aktiebolag (OMX STO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem byggt på SOA-teknologi. IFS fokuserar på branscher där en eller flera kärnprocesser är strategiska: underhåll & service, tillverkning, logistik och projekthantering. IFS har över 2000 kunder, är verksamt i över 50 länder och har 2700 anställda. Nettoomsättningen 2010 uppgick till 2,6 miljarder kronor.
Mer information finns på www.IFSWORLD.com.

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) är ett publikt aktiebolag registrerat i Sverige.
Organisationsnummer: 556122-0996. Säte: Box 1545, SE-581 15 Linköping.