IFS blir ”Principal Partner” i Sauber F1 Team

Barcelona, 22 januari 2016 – Sauber F1 är glada att presentera IFS som en ”Principal Partner” för 2016 års FIA Formula One-mästerskap. IFS är en global leverantör av affärsystem.

IFS har gjort sig känt som en leverantör av mjukvara som hjälper företag i hela världen att hantera sina verksamheter på ett effektivare sätt, att identifiera trender och möjligheter samt skapa större flexibilitet och dra nytta av marknadsförändringar. Med fler än en miljon användare i dess prioriterade marknader (inklusive fordonsindustrin) har IFS av oberoende analytiker utnämnts som en erkänd branschledare tack vare företagets lösningar som inkluderar affärsstöd samt system för underhåll och service.

IFS logotyp kommer att synas på sidan av den bakre vingen, på toppen av de två Sauber C35:ornas karosser samt på förarna Marcus Ericssons och Felipe Nasrs overall och hjälm samt på laguniformen. Logotyperna kommer även att vara synliga på 2016-utgåvan av Sauber C34-Ferrari under de första vintertesterna i Barcelona.

Monisha Kaltenborn, Team Principal, Sauber F1 Team:

“Vi är mycket glada över att välkomna IFS som partner i Sauber F1 Team. I dessa prövande tider för formel ett är det helt avgörande att ha starka partners. Tillsammans med IFS etablerar vi en viktig grund för den kommande säsongen samt för framtida projekt. Samarbetet bevisar att båda företagen delar liknande värderingar vad gäller prestanda, högteknologi samt höga kvalitetskrav, vilket är grundläggande för ett framgångsrikt partnerskap. Vi ser fram emot att arbeta med IFS och vi har för avsikt att etablera ett långt och givande samarbete.”

Mark Boulton, Chief Marketing Officer, IFS:

“Detta nya partnerskap mellan IFS och Sauber F1 Team är baserat på en solid grund eftersom båda företagen jobbar dedikerat med innovation och design och värdesätter effektivt lagarbete. Det är dessa kvaliteter som ledde till den framgångsrika lanseringen av IFS Applications 9 och de efterlevs dagligen av våra anställda och partners för att leverera IFS ledande lösningar till vår växande, globala kundbas. Vi är stolta över att samarbeta med Sauber F1 Team under vad som ser ut att bli en lovande säsong.”

Bilder av Sauber C34-Ferrari med 2016-grafiken finns tillgängliga på vår mediaportal.

Mediakontakt IFS:

Oliver Pilgerstorfer, press@ifsworld.com, Tel. +44 1494 428900

Mediakontakt, Sauber F1 Team:

Robert Höpoltseder, robert.hoepoltseder@sauber-motorsport.com, Tel. +41 44 937 94 50, M. +41 79 7 70 18 19

Marleen Seilheimer, marleen.seilheimer@sauber-motorsport.com, Tel. +41 44 937 92 45, M. +41 79 264 28 49

Website: www.sauberf1team.com
Media: media.sauberf1team.com
Facebook: facebook.com/sauberf1team
Google+: www.google.com/+sauberf1team
Twitter: twitter.com/sauberf1team
Youtube: www.youtube.com/sauberf1team
Pinterest: www.pinterest.com/sauberf1pins
Instagram: www.instagram.com/sauberf1team

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 800 anställda. IFS stödjer fler än 1 miljon användare över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på www.ifsworld.com.

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/