IFS får order från europeiskt serviceföretag värd över 12 Mkr i licens– och underhållsintäkter

IFS har erhållit en order från ett ledande europeisk serviceföretag som ska utöka sin befintliga användning av IFS Applications bland sina fältservicetekniker. Kontraktet är värt över 12 Mkr i licenser och underhåll.

Service- och projektintensiva företag är ett av IFS fokuserade marknadssegment. Företaget erbjuder en komplett och integrerad affärslösning som hanterar hela livscykeln för kontrakt, projekt och tillgångar. Med IFS Applications kan företagen stödja och förbättra sina affärsprocesser genom att effektivisera samarbetet med leverantörer, underleverantörer, operatörer och kunder. IFS Applications omfattar lösningar för projektstyrning, service- och leveransavtal, riskhantering, budgetering och prognostisering, resursplanering och optimering, konstruktion, maskin- och anläggningsregister, reservdelshantering, mobila lösningar för servicetekniker samt ärendehantering med stöd för servicenivåavtal - allt integrerat med ekonomistyrning, inköp, tillverkning och personalhantering. Bland kunderna inom service- och projektintensiv industri finns Hertel, Debut Services, First Engineering, Doosan Babcock, Grenland Group, Heerema Fabrication Group, Anticimex, Eltel Networks och Kalmar Industries.