IFS forsätter att växa i Danmark

IFS har under den senaste tiden haft en stark utveckling i Danmark. Köpenhamnskontoret har därför under våren och sommaren rekryterat fem nya medarbetare på seniornivå för att stärka IFS Danmarks verksamhet som täcker både den danska och den sydsvenska marknaden.

De nya medarbetarna är Henrik F. Jespersen, Arjen Prins, Anders Monrad, Michael Brus och Fredrik Sagesand, som alla har gedigen erfarenhet inom sina respektive områden.

Henrik F. Jespersen började i juni som konsultchef för en grupp mycket erfarna konsulter samt kundansvarig för en rad stora kunder. Jespersen har mer än 20 års erfarenhet från IT-branschen, varav tio år i chefspositioner i IT-bolag. Han kommer senast från A.P. Møller-Maersk där han ansvarade för Maersk Lines Global Workflow Project samt Master Data Management i SAP. I rollen som konsultchef får Jespersen sällskap av Arjen Prins som ansvarar för en grupp utvecklare, tekniker och konsulter. Prins har också en lång IT-erfarenhet som både utvecklings- och konsultchef, bland annat från IBM samt och Columbus IT, där han arbetade med Dynamics AX och Guide.

Anders Monrad började som projektledare under våren 2011. Han kommer senast från IBS där han arbetade med ett stort antal nationella och internationella uppgraderings- och implementeringsprojekt. På IFS har Monrad huvudansvaret för att planera, leverera och genomföra implementeringar och uppgraderingar av IFS Applications för IFS kunder inom hela Skandinavien.

Michael Baagøe Brus började 1 augusti som projektledare med ansvar för danska och svenska implementeringsprojekt. Brus har mer än tio års erfarenhet av projektstyrning och rådgivning, både i Danmark och internationellt. Han har tidigare arbetat som manager hos Deloitte Business Consulting, där han var en del av projektledningen för ett av de största offentliga IT-projekten i Danmark. Brus har även arbetat som projektledare hos Lawson.

Fredrik Sagesand började 1 juli som lösningsarkitekt. Rollen innebär att han ska stödja befintliga kunder med olika optimerings- och affärsutvecklingsprojekt. Sagesand har mer än tio års erfarenhet från chefsroller inom olika branscher där IFS har en stor närvaro. Sagesand arbetade på IFS i slutet av nittiotalet och har nu återvänt till företaget.

– Det är mycket tillfredsställande att kunna hälsa dessa nya medarbetare välkomna till IFS. IFS Danmark har haft en enastående utveckling under de senaste åren och rekryteringar är ett viktigt led i vår offensiva affärsstrategi. Vi kommer även fortsättningsvis vara öppna för strategiska rekryteringar för att stärka IFS Danmarks position inom en mycket dynamisk region, säger Jan A. Bengtsen, direktör, IFS Danmark.

Telefon: 47 66 90 73 00

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

IFS är ett publikt aktiebolag (OMX STO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem byggt på SOA-teknologi. IFS fokuserar på branscher där en eller flera kärnprocesser är strategiska: underhåll & service, tillverkning, logistik och projekthantering. IFS har över 2000 kunder, är verksamt i över 50 länder och har 2700 anställda. Nettoomsättningen 2010 uppgick till 2,6 miljarder kronor.

Mer information finns på www.IFSWORLD.com.

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) är ett publikt aktiebolag registrerat i Sverige.
Organisationsnummer: 556122-0996. Säte: Box 1545, SE-581 15 Linköping.