IFS lanserar ny version av fältservicelösning

Bland nyheterna finns innovativ mobil klient för Windows 10, ett stort antal förhandsdefinierade IFS Lobbies samt möjlighet att driftsätta via IFS Managed Cloud på Microsoft Azure

IFS har lanserat en rad betydande uppdateringar av lösningen IFS Field Service Management™ (FSM). Den senaste versionen (5.6.3) erbjuder ett antal förbättringar som:

• Ny mobil klient för Windows 10 – IFS mobilitetssvit erbjuder nu en Windows 10-app (utöver de redan tillgängliga för Android och iOS). Windows 10-klienten är utvecklad inom samma ramverk och med samma funktionalitet som andra mobila klienter och erbjuder även samma robusta och intuitiva användarupplevelse för Windows Phone, surfplattor samt Windows 10-datorer.
  • IFS Lobby – Baserade på Lobby-arkitekturen som lanserades i IFS Applications 9 levereras IFS FSM med ett antal förhandsdefinierade Lobbies som presenterar realtidsinformation på ett enkelt sätt. FSM Lobbies har utvecklats för att stödja affärskritiska funktioner som servicechefer, lagerhantering och logistik, ekonomi samt reparation och depå.
  • iOS-aviseringar – Fältservicepersonal kan nu ta emot aviseringar på iPhone, iPad samt Apple Watch om viktiga uppdateringar skickade via den mobila FSM-applikationen. De kan acceptera eller avböja tilldelade uppgifter samt starta FSM-applikationen med ett klick för att visa detaljerad information.
  • Aktivitetsströmmar – Användare kan nu bevaka affärsdata och summera uppdateringar via aktivitetspanelen i applikationen. Detta gör det möjligt att spåra viktiga data och genom ett klick se när uppdateringen gjordes, vad som uppdaterades samt vem som gjorde det. Aktivitetsströmmarna kan också filtreras så att de bara visar vissa, särskilt viktiga uppdateringar.
  • Optimerat gränssnitt för Android-surfplattor – Gränssnittet i den mobila FSM-applikationen har optimerats för Android-surfplattor. Genom att utnyttja de större skärmarna kan användare se både deras arbetsflöde samt all befintlig information bredvid standardarbetsflödet. I likhet med resten av applikationen är skärmbilder anpassade för surfplattor även anpassningsbara via gränssnittsdesignern.
  • Microsoft Azure – IFS FSM är nu tillgänglig som en lösning i IFS Managed Cloud på Microsoft Azure och stödjer Azure Active Directory för enklare inloggning för alla applikationer samt Azurewebbsidor för dynamisk skalning, lastbalansering samt enkel implementering av uppdateringar.
  • Lagerspårbarhet – Detta är en helt ny funktion som låter användare spåra inventarier via serier, vilket gör det mycket enklare att följa lagar och regler och identifiera delar i situationer där serier är defekta och måste återkallas.
  • Förbättrad konfigurabilitet – Den nya versionen erbjuder mycket större möjligheter för konfigurering. FSM-användare kan skapa ett optimalt gränssnitt för att säkra snabbare implementeringar och lägre kostnader.

– Vi är mycket glada över att lansera den nya versionen av IFS Field Service Management, som erbjuder betydande förbättringar till våra kunder. I denna version drar vi nytta av världsledande teknologi från Microsoft samt innovativa funktioner i IFS Applications-sviten för att hjälpa våra kunder att fokusera på vad som är viktigt för dem: att leverera en bra serviceupplevelse till sina kunder, säger Tom Bowe, IFS industridirektör för servicebranschen.

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia.Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 700 anställda. IFS stödjer fler än 2 400 kunder över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på www.ifsworld.com.

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/