IFS lanserar uppdatering av IFS Applications 9 och ny supportmodell

Uppdateringen inkluderar:

• Ny in-memory-funktionalitet
  • Förbättrad visualisering av tillverkningsprocesser
  • Utökat stöd för in- och uthyrning
  • Förbättrad funktionalitet för koncernkonsolidering

IFS lanserar ett antal uppdateringar av affärssystemet IFS Applications™ 9.

Bland de nya och förbättrade funktionerna i IFS Applications Update 1 finns in-memory-funktionaliteten som presenterades tidigare i år. Som en del av lösningen lanseras även IFS In-Memory Advisor™, ett nytt verktyg för att hjälpa företag att tillämpa minnesteknologi inom de områden av IFS Applications där den ger bäst effekt. Företag kan även köra hela applikationen i minneslösningen. Med hjälp av in-memory-lösningen kan analyshastigheten ökas hundratals eller tusentals gånger. Med kompressionsförhållanden mellan 3:1 och 10:1 kan till och med mycket stora databaser köras med in-memory-lösningen.

Uppdateringen inkluderar även omfattande förbättringar av tillverkningsmodulen. Till exempel kan användare nu hantera produktionsproblem i IFS Manufacturing Visualizer. Visualiseringsverktyget har dessutom uppdaterats med nya diagram för att optimera produktionsplaneringen. Lösningen IFS Quality Management har också uppdaterats med ett antal förbättringar som stickprovstagning.

IFS lösning för in- och uthyrning inkluderar en stor mängd förbättringar samt ett mer användarvänligt gränssnitt. Lösningen kan nu hjälpa användare att koppla internt eller externt hyrd utrustning till specifika arbetsordrar.

IFS ekonomilösning har uppdaterats med utökat stöd för koncernkonsolidering samt avancerad analys av konsoliderade saldon via IFS Business Analytics.

IFS lanserar även en ny supportmodell baserad på kvartalsvisa uppdateringar av IFS Applications. Tack vare den nya applikationsarkitekturen i IFS Applications 9 kan uppdateringar implementeras snabbare och enklare än i tidigare versioner. Kunder får därigenom tillgång till de senaste produktförbättringarna snabbare och till lägre kostnad.

– Efter den framgångsrika lanseringen av IFS Applications 9 tidigare i år är vi mycket glada över att presentera denna uppdatering, som inkluderar både ny och förbättrad funktionalitet. Vi är också mycket glada över att kunna erbjuda en ny leveransmodell för uppdateringar. Detta är ett stort steg mot vår vision att erbjuda våra kunder affärslösningar som alltid är uppdaterade till en betydligt lägre kostnad, säger Dan Matthews, CTO, IFS.

Oliver Pilgerstorfer, Corporate Communications. Telefon: 44 1494 428900, press@ifsworld.com

Frédéric Guigues, Investor Relations. Telefon: 46 8 58 78 45 00, frederic.guigues@ifsworld.com

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 700 anställda. IFS stödjer fler än 2 400 kunder över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på www.ifsworld.com.

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/