IFS Managed Cloud på Microsoft Azure nu globalt tillgänglig

Kunder kan nu dra nytta av en molnlösning som är helt tjänstebaserad och single-tenant där IFS hanterar molninfrastruktur, operativsystem, databas, mellanprogramvara samt IFS Applications

IFS meddelar att IFS Applications™ är nu globalt tillgänglig som en funktionstjänst på Microsoft Azure. IFS Managed Cloud på Microsoft Azure presenterades i dag på IFS World Conference 2015 och erbjuder ett flexibelt och kostnadseffektivt sätt att dra nytta av IFS Applications.

IFS Managed Cloud, optimerad för IFS Applications 8 och 9, är en säker single-tenantlösning i den världsledande Azure-miljön. Kunder kan nu välja hur och när ändringar av IFS Applications ska ske samt specificera underhåll och uppgraderingar som passar sina affärsbehov. Lösningen låter företagets IT-personal fokusera på att stödja verksamheten istället för att hantera infrastruktur, databaser och applikationer.

– IFS Managed Cloud är en milstolpe i vårt företags historia eftersom lösningen erbjuder våra kunder en rad nya möjligheter för att implementera, köra och använda våra lösningar. Vi har utformat IFS Managed Cloud för att leverera flexibilitet, förbättrad säkerhet och pålitlighet på en nivå som hade varit både svår och dyr att uppnå genom en lokal installation. Med den nya applikationsarkitekturen i IFS Applications 9 samt möjligheten att utnyttja Azures globala nätverk av datacenter, erbjuder vi en framtidssäkrad molnlösning som reducerar komplexitet, risk och kostnader, säger Dan Matthews, CTO, IFS.

– Medan allt fler företag vänder sig till molnet för att öka hastigheten och minska kostnader är det viktigt att komma ihåg att alla lösningar inte är likvärdiga. Förbättrad säkerhet, global tillgänglighet och integration med företags befintliga IT-miljö är också viktiga faktorer som levereras som standard med Microsoft Azure. IFS Managed Cloud på Microsoft Azure utnyttjar dessa möjligheter på ett idealiskt sätt för att hjälpa verksamheter dra fördel av molnet, säger Vibhor Kapoor, Director of Product Marketing, Microsoft Azure.

Mer information om IFS molnlösningar finns på www.ifsworld.com/cloud.

Oliver Pilgerstorfer, Corporate Communications. Telefon: 44 1494 428900, press@ifsworld.com

Frédéric Guigues, Investor Relations. Telefon: 46 8 58 78 45 00, frederic.guigues@ifsworld.com

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 700 anställda. IFS stödjer fler än 2 400 kunder över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på www.ifsworld.com.

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/