IFS placerad som ledare i Gartners Magic Quadrant Single-Instance ERP for Product-Centric Midmarket Companies

IFS meddelar att företaget, med affärssystemet IFS Applications 8™, har utsetts som ledare i Gartners Magic Quadrant Single-Instance ERP for Product-Centric Midmarket Companies.

Gartner beskriver företag i ledarkvadraten på följande sätt:

– Ledande affärssystemsleverantörer till mellanstora företag har produkter med djup och robust funktionalitet som stödjer en rad kärnprocesser hos användaren. Dessa leverantörer är inte nödvändigtvis de största sett till intäkter, utan erbjuder etablerade produkter, har en dokumenterat framgångsrik relation till sina kunder och stärker sin marknadsandel. Dessutom kommunicerar de tydligt sina strategier för att vidareutveckla sina produkter utan att skapa för stora störningar hos sina kunder.

– Vi är mycket glada över att bli erkända som ledare inom denna sektor. Vår framgångsrika lansering av IFS Applications 8 under 2012 har gjort det möjligt för våra kunder att dra nytta av en stor mängd förbättringar inom områden som användarvänlighet, mobilitet, beslutsstöd, molnteknologi och globala affärer. Våra kunder drar fördel av implementationstjänster och support i världsklass, antingen levererade direkt av IFS globala organisation eller genom vårt växande ekosystem av systemintegratörer, säger Alastair Sorbie, VD, IFS.

– Vi är övertygade om att vår strategi, vårt fokus på kvalitet och det affärsvärde vi erbjuder våra kunder kommer att fortsätta röna framgång på marknaden. Detta bekräftas av branschanalyser som denna Magic Quadrant, vår fortsatta kundlojalitet samt resultaten som presenterades i juli, fortsätter Sorbie.

*Gartner, Inc., Magic Quadrant for Single-Instance ERP for Product-Centric Midmarket Companies Christian Hestermann, et al. Datum: 11 september 2013.

Mark Boulton
Chief Marketing Officer
press@ifsworld.com

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

IFS™ är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem. IFS fokuserar på branscher där en eller flera kärnprocesser är strategiska: service & underhåll, tillverkning, logistik och projekt.  IFS har över 2100 kunder, är verksamt i cirka 60 länder och har 2800 anställda. Nettoomsättningen 2012 uppgick till 2,7 miljarder kronor.

Mer information finns på www.IFSWORLD.com

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/