IFS sponsrar Svenska Skidskytteförbundet

IFS har ingått ett långsiktigt sponsoråtagande för att stödja Svenska Skidskytteförbundets (SSSF) talangutveckling. IFS sponsrar dessutom två av Sveriges mest lovande skidskyttetalanger, Jenny Jonsson och Christofer Eriksson, i deras satsning mot OS i Sotji 2014.

Med sponsoravtalet vill IFS stödja SSSF:s ambition om att till 2014 vara bland de tre bästa landslagen i världen samt att odla fram nästa generations guldmedaljörer. Samarbetet belyser även vikten av talangutveckling och en organisations förmåga att attrahera och utveckla kompetens – en mycket viktig fråga inom både IFS och SSSF.

Inom IFS är skidskytte en långsiktig satsning. Samarbetet inkluderar exempelvis breddläger för ungdomar mellan 13-16 år som ska arrangeras i Stockholm, Jönköping, Östersund och Torsby. Företaget är dessutom officiell partner till den internationella världscupen och kommer att fortsätta stödja den snabbt växande sporten.

– Skidskytte är mycket populärt i många av våra viktiga marknader, och vi ser fram emot att spela en aktiv roll i vidareutvecklingen av sporten, och för övrigt så återspeglar skidskyttets fokus på smidighet, precision och effektivitet IFS företagskultur, säger Glenn Arnesen, VD för IFS Scandinavia.

– Vi är glada för avtalet. Långsiktig sponsring är mycket viktigt och gör det möjligt för mig att satsa på att uppnå mina mål, säger Jenny Jonsson.

– Det är spännande att vara en del av den här långsiktiga satsningen. Det känns extra inspirerande att få dela med mig av min kunskap genom lägerverksamheten, i synnerhet att jobba med barn och ungdomar som aldrig har provat på skidskytte förut, säger Christofer Eriksson.

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

Om SSSF
Svenska Skidskytteförbundet bildades 1986 och är baserade i Östersund. SSSF:s verksamhetsidé är att bredda och popularisera skidskytte samt att skapa förutsättningar för eliten att nå internationell toppklass. I detta arbete är föreningarna den viktigaste kuggen, det är där verksamheten har sin grund.
Mer information finns på www.skidskytte.nu

IFS är ett publikt aktiebolag (OMX STO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem byggt på SOA-teknologi. IFS fokuserar på branscher där en eller flera kärnprocesser är strategiska: underhåll & service, tillverkning, logistik och projekthantering. IFS har över 2000 kunder, är verksamt i cirka 60 länder och har 2700 anställda. Nettoomsättningen 2010 uppgick till 2,6 miljarder kronor.

Mer information finns på www.IFSWORLD.com

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) är ett publikt aktiebolag registrerat i Sverige.
Organisationsnummer: 556122-0996. Säte: Box 1545, SE-581 15 Linköping.