IFS tecknar avtal om 2,4 miljoner euro med europeisk marknadsföringskoncern

IFS, den globala affärssystemleverantören, offentliggör i dag att en av Europas ledande koncerner inom marknadskommunikation har valt IFS Applications för att effektivisera sina affärssystem och skaffa sig en plattform för framtida tillväxt. Kontraktet omfattar licenser och tjänster och har ett värde om totalt över 2,4 miljoner euro.

IFS Applications, ett komponentbaserat affärssystem, har valts i syfte att förbättra företagets effektivitet och öka dess konkurrenskraft. Koncernen kommer att implementera komponenterna för ekonomi, sälj & service, distribution samt projekt ur den senaste versionen av IFS Applications 7.5, som kommer att ersätta de olika lösningar som för närvarande används inom koncernens anläggningar i olika länder. Implementeringen kommer att ske över hela världen och förväntas ta ca 24 månader att fullfölja.

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

IFS är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem byggt på SOA-teknologi. IFS fokuserar på företag där en eller flera kärnprocesser är strategiska: underhåll & service, tillverkning, logistik och projekthantering. IFS har över 2000 kunder, är verksamt i över 50 länder och har 2700 anställda. Nettoomsättningen 2010 uppgick till 2,6 miljarder kronor.

Mer information finns på www.IFSWORLD.com.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som IFS skall offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 september 2011 kl. 13.00.