IFS utnämnd som ledare i Gartners Magic Quadrant for Field Service Management

Erkännande för IFS servicelösning i Gartners Magic Quadrant

IFS meddelar att företaget, med sin lösning för Enterprise Service Management, har utsetts som ledare i Gartners Magic Quadrant for Field Service Management, skriven av William McNeill, Michael Maoz och Jason Wong den 22 december 2014. IFS betydande investering i sin heltäckande och öppna servicelösning tros vara anledningen till att Gartner har placerat företaget som en ledare i rapporten.

– Vi är glada över att bli utnämnda som en ledare i Gartners Magic Quadrant for Field Service Management. Vi ser detta som ett bevis på de framsteg vi har gjort i att erbjuda en ledande produkt till serviceföretag inom alla branscher. Rapporten belyser även vår globala leveranskapacitet och vårt fortsatta fokus på att utöka vårt partnernätverk. Detta innebär att vi nu kan erbjuda en lösning för service i fältet, i fabriken, i kundens hem eller kontor, i en depå, på linjära tillgångar eller på andra större anläggningstillgångar; bokstavligen var som helst där service behövs. Vi kallar detta ”The Power of Any” och levererar det genom IFS Enterprise Service Management, säger Cindy Jaudon, VD, IFS Americas samt chef för IFS center of exellence för Enterprise Service Management.

Rapporten identifierar trender som pekar på att molnteknologi och mobilitet kommer att bli allt viktigare inom branschen. En nyligen publicerad Gartnerrapport om fältservice visar att 85 procent av de tillfrågade redan använder mobila fältserviceapplikationer eller planerar att använda dem inom 24 månader. Mobilitet var dessutom ett av de tre viktigaste kriterierna för fler än 60 procent av de tillfrågade.

– Vår placering i Gartners Magic Quadrant for Field Service Management, liksom vår placering som ledare i Gartners Magic Quadrant for Single-Instance ERP for Product-Centric Midmarket Companies, publicerad i november 2014, är resultatet av vår långsiktiga kvalitetsmedvetenhet och vår förmåga att leverera mjukvara som är bland de enklaste att implementera och använda, fortsatte Jaudon.

Gartner identifierar företag i ledarkvadraten på följande sätt: Ledare har robusta schemaläggningsmotorer som är skalbara för tusentals tekniker. De uppvisar även en marknadsledande vision om hur teknologi kan hjälpa servicepersonal att uppnå sina affärsmål. Ledare har förmågan att leva upp till denna vision genom produkter, tjänster samt påtagliga och solida intäkter och resultat. Ledare har betydande och lyckade kundimplementeringar i Nordamerika, EMEA och Asien/Stillahavsregionen inom en rad olika vertikaler, med ett flertal installationer med över 1 000 användare. Andra leverantörer på marknaden mäter sig själva mot dessa ledare och efterliknar eller kopierar deras strategier och taktiker. Ledare demonstrerar styrka genom kundbasens djup och påverkar marknadstrender inom alla kategorier för de kriterier för vilka de utvärderas. Användare av mjukvaran upplever att de får en konkurrensfördel gentemot andra i sin bransch.

Rapporten finns tillgänglig kostnadsfritt på IFS webbplats här: www.ifsworld.com/en/news/industry-analyst-research

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

Oliver Pilgerstorfer, Corporate Communications. Telefon: 44 1494 428900, press@ifsworld.com

Frédéric Guigues, Investor Relations. Telefon: 46 8 58 78 45 00, frederic.guigues@ifsworld.com

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 600 anställda. IFS stödjer fler än 2 200 kunder och är verksamt i fler än 60 länder genom lokala kontor och partners. Mer information finns på www.ifsworld.com.

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/