IFS utnämnt till en av Europas bästa arbetsplatser

IFS bland de 100 bästa arbetsplatserna samt bland de 25 bästa i kategorin multinationella företag i den årliga Great Place to Work-studien

IFS utnämndes till en av Europas bästa arbetsplatser vid Great Place to Work® Europe-galan som gick av stapeln i går kväll i Luxemburg.

Tack vare företagets stabila resultat i Great Place to Works årliga personal- och kulturundersökningar i Sverige, Tyskland och Danmark är IFS nu en av Europas 25 bästa multinationella arbetsplatser.

Great Place to Work-institutet definierar en utmärkt arbetsplats på följande sätt: ”En utmärkt arbetsplats karaktäriseras av att man känner förtroende för chefer och ledare, är stolt över det man gör och trivs med människorna man arbetar med.”

– Vår fortsatta framgång i Great Place to Work-studien är tack vare vårt kontinuerliga arbete med för skapa en inkluderande kultur och en positiv arbetsmiljö. Vi arbetar fortlöpande med förbättringar och Great Place to Work-undersökningarna är viktiga verktyg för att identifiera vilka områden som kan förbättras och prioriteras, säger Roger Arnroth, personalchef på IFS World Operations.

Great Place to Work är verksamt i 45 länder på sex kontinenter och representerar över 10 miljoner medarbetare, och utgör därmed den största och mest respekterade medarbetarundersökningen i världen. Mer information om hur det är att arbeta på IFS finns här: www.ifsworld.com/se/verksamheten/arbeta-hos-oss/.

Anders Lundin, PR Manager. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Frédéric Guigues, Investor Relations. Telefon: 46 8 58 78 45 00, frederic.guigues@ifsworld.com

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 700 anställda. IFS stödjer fler än 2 400 kunder över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på www.ifsworld.com.

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/