IFS utser vinnarna av Partner of the Year Award

”En orubblig hängivenhet till att erbjuda det bästa” är ledorden när IFS tillkännager vinnarna av årets Partner of the Year Award

IFS, den globala leverantören av affärssystem, tillkännager i dag vinnarna av årets Partner of the Year Award. Utmärkelsen är ett globalt initiativ som uppmärksammar de mest framgångsrika och innovativa företagen i IFS globala partnernätverk.

Vinnarna av IFS Partner of the Year Award tillkännagavs och firades i dag på IFS Partner Network Summit, som hölls i samband med IFS World Conference 2018 i Atlanta. Årets vinnare har arbetat hårt för att genom innovation, ny teknologi och förstklassig kundservice utöka möjligheterna med IFS lösningar och tjänster.

På samma sätt som tidigare år har IFS utsett vinnare i sju kategorier, bland annat tre meritbaserade pris, tre där partners nominerat sig själva samt en kategori där kunderna har röstat. En jury bestående av tre branschanalytiker från TechVentive, TEC och The Service Council™ (TSC) gjorde en noggrann genomgång av de nominerade till kategorierna IFS Innovative Partner of the Year, IFS Services Partner of the Year och IFS Software Partner of the Year. Med över 55 års kombinerad erfarenhet och en enormt bred och djup kunskap inom IT-industrin, vertikaler och tekniktrender var Brian Sommer, Predrag (PJ) Jakovljevic och Sumair Dutta väl kvalificerade att bedöma den stora mängd nomineringar som kommit in till årets utmärkelser.

”Utmärkelserna i IFS Partner of the Year belyser inte bara det otroliga arbete som partners levererar till våra kunder över hela världen, utan även deras dedikation för att göra partnerprogrammet framgångsrikt,” säger David Eager, Vice President of Global Alliances, IFS. ”IFS kommer fortsätta investera i partnerprogrammet för att på bästa sätt stötta våra strategiska samarbeten i deras arbete att främja framgångsrika kundrelationer. Jag är glad att än en gång få äran att personligen gratulera vinnarna i varje kategori samt att lyfta fram våra finalister och alla partners som medverkade i årets utmärkelser.”

IFS Channel Partner of the Year: NEC Corporation
NEC Corporation har som vinnare av utmärkelsen framgångsrikt bevisat sin förmåga att leverera och utveckla innovativa program som bidragit till implementering av IFS lösningar, betydande tillväxt inom kundförvärv och/eller intäkter samt försäljningsutveckling och effektivitet.

IFS Customers’ Choice Award: Nayo Technologies
Det prestigefyllda, kundnominerade priset lyfter fram partners för deras kontinuerliga engagemang mot kund. Partners bedömdes utifrån kvaliteten på sina tjänster, det värde som levererades till kunderna, den höga professionalismen i arbetet mot kunden, möjligheten att utöka fördelarna med kundernas IFS-implementeringar samt förmåga att transformera kundernas verksamhet. Nayo Technologies överträffar kundernas förväntningar inom alla dessa områden.

IFS Innovative Partner of the Year
Den här utmärkelsen prisar innovationer och lyfter fram de strategiska projekt som genomförts av IFS partners inom det globala ekosystemet. Årets vinnare av utmärkelsen, Ahead ERP, Decos Software och InfoConsulting har framgångsrikt visat på kreativitet i hur de angriper kundernas problem och processer. De har även visat på innovativa idéer när det kommer till hur kunderna kan utnyttja IFS lösningar och hade inflytande i kundernas affärsmässiga framgångar. Utmärkelsen är uppdelad i tre geografiska områden.

• Amerika: Ahead ERP
  • Asien/Stillahavsområdet: Decos Software
  • Europa/Mellanöstern och Afrika: InfoConsulting

IFS New Partner of the Year: Tsunami Tsolutions
Denna utmärkelse belyser partners som är nykomlingar i IFS Partner Network. Nya partners från alla regioner utvärderades baserade på deras förmåga och resultat i att visa på starkt engagemang och investering i IFS. Efter att ha anslutit sig till IFS Partner Network under 2017 har Tsunami Tsolutions framgångsrikt gjort 25 implementeringar, bidragit till tillväxten inom flyg- och försvarssektorn samt flitigt arbetat för att expandera sin leveransförmåga och utöka sitt serviceerbjudande.

IFS Services Partner of the Year
Årets vinnare av priset, Envecon och Eqeep, har effektivt demonstrerat branschkunskap och expertis vid leverans av tjänster och/eller lösningar till IFS kunder. Dessa partners har framgångsrikt visat på bredden i de lösningar som levererats, snabba handläggningstider i projekt samt slutförande av en imponerande mängd framgångsrika, partnerledda implementationer. Den här utmärkelsen är uppdelad i stora och mellanstora företag.

• Storföretag: Envecon
  • Mellanstora företag: Eqeep

IFS Software Partner of the Year: ClickLearn
Vinnaren av den här utmärkelsen, ClickLearn, har framgångsrikt visat en förmåga att ta sig an kunder för att både leverera och utöka kapaciteten hos IFS lösningar, med en imponerande mängd framgångsrika implementationer och antal anläggningar per kund under 2017.

IFS Technology Partner of the Year: Microsoft
Den här utmärkelsen belyser partners som har bevisat sin förmåga att leverera klassledande teknologier som möjliggör för IFS kunder att minska komplexitet, risk och kostnad i sina implementationer av IFS lösningar. Något som ger kunder möjlighet att snabbt svara på marknadsförändringar och använda resurser på ett mer flexibelt sätt för att öka affärsnyttan och konkurrenskraften. Microsoft har som vinnare av utmärkelsen visat prov på ovanstående och även stöttat snabba, kostnadseffektiva installationer och implementationer som gett kunderna snabbare resultat i sina investeringar.

Om våra partners
Vill du veta mer om vår jury och våra utmärkelser är du välkommen att besöka: www4.ifsworld.com/partner-awards-2018.

För mer information om IFS Partner Network, besök: www.ifsworld.com/corp/partners.

Anders Lundin, PR Manager for IFS Strategic Marketing and Communications. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

IFS™ utvecklar och levererar affärssystem till kunder över hela världen som tillverkar och distribuerar varor, underhåller anläggningstillgångar samt driver serviceinriktade verksamheter. Vår branschkunskap och våra lösningar har tillsammans med vårt kundfokus gjort oss till en ledare och den mest rekommenderade inom sektorn. Våra 3 500 medarbetare stödjer fler än 10 000 kunder över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på IFSworld.com.

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/