Internationellt serviceföretag uppgraderar till IFS Applications 9

Företaget optimerar sin fältserviceorganisation som består av cirka 1 700 servicetekniker och kontorsmedarbetare i Norden

IFS meddelar att en ledande internationell leverantör av miljötjänster har valt att uppgradera till IFS Applications™ 9. Avtalet avser licenser och tjänster till ett värde om cirka 35 miljoner kronor. Detta omfattar totalt 10 miljoner kronor i licensintäkter.

Företaget är baserat i Stockholm och är en ledande internationell leverantör av miljötjänster. Företaget har nu valt att uppgradera till den senaste versionen av IFS Applications för att även fortsättningsvis kunna stödja sin fältservice- och kontorsstab med ledande affärs- och fältservicefunktionalitet.

Utöver uppgraderingen till IFS Applications 9 har företaget även valt att implementera ytterligare lösningar som IFS Mobile Workforce Management och IFS Mobile Work Order.

– Vi erbjuder en kombination av heltäckande affärsstöd och ledande fältservicefunktionalitet som är unik på marknaden. Uppdaterad information i realtid via ett intuitivt gränssnitt är en av fördelarna med vår lösning för serviceföretag, säger Glenn Arnesen, VD, IFS Scandinavia.

Oliver Pilgerstorfer, Corporate Communications. Telefon: 44 1494 428900, press@ifsworld.com

Frédéric Guigues, Investor Relations. Telefon: 46 8 58 78 45 00, frederic.guigues@ifsworld.com

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 700 anställda. IFS stödjer fler än 2 400 kunder över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på www.ifsworld.com.

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som IFS skall offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 september 2015 kl. 9.00.