Jotron AS väljer IFS Applications 9 för att standardisera sin globala verksamhet

Norgebaserat tillverkningsföretag effektiviserar affärsprocesser i fem regioner för över 200 användare

IFS meddelar att det norska tillverkningsföretaget Jotron har valt att implementera IFS Applications™ 9 för att konsolidera sina affärsprocesser. Lösningen såldes och kommer att implementeras och underhållas av Addovation, en del av IFS Partner Network.

Jotron AS är Norges ledande tillverkare av kommunikationssystem för säkerhet på land samt inom sjö- och luftfart. Företaget har kontor i Norge, USA, Storbritannien, Singapore och Litauen samt produktionsanläggningar i Norge och Litauen.

Efter en noggrann utvärdering valde företaget att implementera IFS Applications 9 för att centralisera viktiga affärsprocesser inom företaget, skapa effektivare och mer översiktlig logistik samt etablera tätare kundrelationer.  För att uppnå detta kommer företaget att driftsätta IFS-systemets moduler för högteknologisk tillverkning, ekonomistyrning och logistik.

Jotron kommer även att använda ett stort antal nya funktioner i IFS Applications 9, bland andra IFS Lobby konfigurerad för tillverkning, IFS Streams för att få automatiska uppdateringar från systemet samt Embedded CRM, som är fullt integrerad för att förbättra effektiviteten inom säljområdet.

"Vi var i behov av ett centralt system som kunde integrera alla viktiga affärsprocesser inom verksamhetens fem regioner för att förbättra översikt och effektivitet i vår logistik och säkra snabbare produktlanseringar. IFS Applications visade sig erbjuda bäst stöd och hjälper oss att utveckla vår globala verksamhet genom god kontroll och stadig tillväxt", säger Merete Berdal, VD, Jotron AS.

Implementeringen påbörjas december 2015 av IFS-partnern Addovation som kommer att ersätta Jotrons gamla system med IFS Applications 9. Lösningen förväntas vara driftsatt i oktober 2016 i fem regioner.

"Det här är en stor framgång för IFS och vår partner Addovation. Avtalet visar också vår starka position inom tillverkningsbranschen samt att IFS Applications kan hjälpa globala företag att växa med god kontroll över affärskritiska processer", säger Glenn Arnesen, VD, IFS Scandinavia.

IFS långsiktiga mål är att utöka sitt partnernätverk för att öka försäljningen till små och medelstora företag samt till större, globala bolag. IFS har etablerat ett antal nya partnerskap det senaste året. Jotron är ännu ett företag som blivit IFS-kund tack vare ett partnersamarbete, vilket bevisar att IFS partnerstrategi lönar sig för både kunderna och IFS.

Anders Lundin, Corporate Communications. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 700 anställda. IFS stödjer fler än 2 400 kunder över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på www.ifsworld.com.

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/