Ledande europeiskt metall- och gruvbolag tecknar servicekontrakt för införande av IFS Applications

Inom ramen för projektet som är under implementering ska IFS leverera ytterligare konsulttjänster och IFS Applications licenser med ett förväntat totalvärde överstigande 24 Mkr. Det ursprungliga avtalet tecknades 2007.

Processindustrin tillhör en av IFS utvalda branscher. IFS tillhandahåller branschspecifik funktionalitet för företag inom livsmedelsindustrin, kemiindustrin, papper- och massaindustri samt metallindustrin. IFS Applications för metallindustri stödjer alla viktiga affärsprocesser såsom “reliability-centered maintenance” (RCM), “overall equipment effectiveness (OEE)”, CAD-kopplingar, underhållsstyrning, realtidsintegration med automationssystem, orderhantering, produktion, kvalitetshantering samt prognostisering. Lösningen stödjer hela livscykeln för både produkter och produktionsanläggningar.

Bland IFS kunder inom metallindustri finns Hutmen S.A., SSAB, WM Dziedzice S.A., Złomrex S.A., Nucor Corp., Elkem AS, och Surahammars Bruk. Andra kunder inom processindustri är exempelvis Holmen Paper, SCA Graphics, Pepsi, Iams, V&S Absolut Spirits, DuPont, Flint Group, Willamette Valley Co., Becker Industrial Coatings, Jotun, Śnieżka S.A. och Dyrup.