Ledande europeiskt telekomföretag väljer IFS Applications

Ett ledande europeiskt telekomföretag har tecknat avtal om att införa affärssystemet IFS Applications för att stödja sin verksamhet.

Inom ramen för projektet, som har startat, kommer IFS att leverera konsulttjänster och licenser, inklusive optioner, till ett förväntat värde av 75 Mkr. Ordervärdet för licenser under 2008 överstiger 9 Mkr.

Energi & telekom är en av IFS fokuserade branscher och IFS har över 150 kunder i sektorn. IFS Applications hanterar planering och prognoser, förbättrar effektiviteten och kontrollen i den dagliga verksamheten och integrerar projektstyrning och anläggningsunderhåll med kontraktshantering, personalplanering, logistik och verksamhetsstyrning.
Bland kunderna inom telekom och nätunderhåll finns NetCom (Norge), Chunghwa Telecom (Taiwan), Telsul (Brasilien), Eltel Networks (Norden och Baltikum), MTN (Nigeria och Sydafrika,) och Teracom (Sverige).

Om oss

IFS utvecklar och levererar affärssystem till kunder över hela världen som tillverkar och distribuerar varor, underhåller anläggningstillgångar samt driver serviceinriktade verksamheter. Vår branschkunskap, våra lösningar och vårt kundfokus har gjort oss till den mest rekommenderade leverantören inom vår bransch. Våra 4 000 anställda och vårt växande ekosystem av partners hjälper varje dag mer än 10 000 kunder över hela världen att bli mer konkurrenskraftiga. För mer information om hur våra lösningar kan hjälpa ditt företag, besök ifs.com Följ IFS på Twitter: @ifs Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: https://blog.ifsworld.com/