Ledande sydasiatisk skoproducent driftsätter IFS Applications 8

IFS meddelar att APEX Adelchi Footwear Ltd (AAFL), den största tillverkaren och exportören av skor, samt ledande återförsäljaren av läderprodukter i Bangladesh, har implementerat IFS Applications 8. Lösningen rullades ut till 174 butiker på endast 12 månader och stödjer AAFL:s värdekedja, från tillverkning till detaljhandel.

Efter en noggrann utvärdering av nio ledande affärssystemsleverantörer som SAP och Oracle, valde AAFL 2012 att implementera IFS Applications för att effektivisera sin mångfacetterade verksamhet.

Lösningen, som täcker detaljhandel, tillverkning, ekonomi, distribution, och personalhantering, implementerades därefter på bara 12 månader över hela AAFL-organisationen och ledde till en sömlös integration av 174 butiker över hela landet.

– Vi är nöjda med den snabba implementeringen, vilken säkrar snabb avkastning på vår investering. Genom att driftsätta ett heltäckande affärssystem förväntar vi oss fördelar som minskade lager samt förbättrad lagerpåfyllning för över 15 000 varor i vår rikstäckande butikkedja. I IFS har vi hittat en IT-partner som kan leverera rätt kompetens och funktionalitet och samtidigt hålla jämna steg med vår tillväxt, säger Masood Nizam, AAFL General Manager, Operations.

– Vi är glada över den lyckade driftsättningen inom AAFL:s varierade verksamhet. IFS har lång och väldokumenterad erfarenhet av att leverera branschlösningar till detaljhandlare och tillverkningsföretag över hela världen. Vi ser fram emot att stödja AAFL:s framtida tillväxt i denna mycket dynamiska marknad, säger Asanga Marasinghe, Director, IFS Bangladesh.

Mark Boulton
Chief Marketing Officer
press@ifsworld.com

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

Om Apex Adelchi Footwear

AAFL var en pionjär inom export av förädlade läderprodukter i Bangladesh och är även involverad i den lokala skoförsäljningsbranschen, med det näst största återförsäljarnätverket i landet. AAFL har strategiska, tekniska och marknadsföringsmässiga samarbeten i Italien. Företaget börsnoterades 1993 och anställer i dag 8 000 personer i enlighet med föreskrifter för bolagsstyrning.

Mer information finns på www.apexadelchi.com

IFS™ är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem. IFS fokuserar på branscher där en eller flera kärnprocesser är strategiska: service & underhåll, tillverkning, logistik och projekt.  IFS har över 2100 kunder, är verksamt i cirka 60 länder och har 2800 anställda. Nettoomsättningen 2012 uppgick till 2,7 miljarder kronor.

Mer information finns på www.IFSWORLD.com

Följ IFS på Twitter: @ifsworld

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01

Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) är ett publikt aktiebolag registrerat i Sverige. Organisationsnummer: 556122-0996. Säte: Box 1545, SE-581 15 Linköping.