Norska kraftnätsjätten Nettpartner väljer IFS Field Service Management

IFS-lösningen gör det möjligt för servicetekniker hos Norges största entreprenör inom elinfrastruktur att slutföra fler uppdrag vid första försöket, samtidigt som tiden som läggs på resor och förberedelser kan reduceras.

Den globala affärssystemleverantören IFS meddelar idag att Nettpartner, Norges största entreprenör inom distributionsnät, regionala kraftnät och överliggande kontaktledningssystem för järnväg, har valt att implementera IFS Field Service Management™ (FSM).

Nettpartner är en ledande entreprenör inom den elektriska infrastruktursektorn och erbjuder tjänster i hela värdekedjan, från projektledning och konstruktion till underhåll. Företaget har nyligen levererat ett antal högprofilprojekt som Zephyr, Norges största vindkraftverk, och installationen av Europas största laddstation, på uppdrag av Tesla.

För att kunna utöka sin ledande position genom att utrusta sina servicetekniker med toppmoderna verktyg, valde Nettpartner IFS FSM som sin centrala plattform för servicehantering.

– Vi har sett en enorm tillväxt sedan starten 2006, vilket har ökat behovet av mer robusta verktyg för att säkerställa lönsamhet och kundnöjdhet. Idag är digitala verktyg lika viktiga som skiftnyckeln i fickan och ger möjligheten att optimera, förutsäga och underlätta våra serviceteknikers arbetsflöden. IFS Field Service Management hjälper oss säkerställa att våra tekniker kan uppnå önskat resultat vid första försöket, vilket gör det möjligt för dem att utföra fler uppdrag med bättre precision. Resultatet är fler nöjda kunder, säger Arild Borgersen, vd för Nettpartner.

IFS Field Service Management är en världsledande lösning som hjälper Nettpartner med följande:

• Resurshantering av personal och utrustning
• Ny mobilklient
• Förbättrad hantering av större utrustning
• Bokning av entreprenörer

– Vi är glada att Nettpartner valt vår lösning för att hjälpa dem med några av Norges viktigaste infrastrukturprojekt. Vår marknadsledande fältservicelösning stöder en mängd olika kunder över hela världen och är perfekt för företag med komplexa behov. Vi ser fram emot att arbeta med Nettpartner för att se till att företaget fortsätter att leverera utmärkt kundservice, säger Elni Kullmer, Skandinavienchef på IFS.

För att läsa mer om hur IFS stöttar kunder inom servicesektorn, se: www.ifsworld.com/se/branscher/service-och-installation/.

Tom Smith, Marketing Director for IFS in Scandinavia. Telephone: 47 404 85 956, press@ifsworld.com

Om Nettpartner

Nettpartner bygger, driver och underhåller infrastruktur för energiförsörjning, bredband och järnväg. Företaget grundades 2006 och har tillsammans med sina dotterbolag nu cirka 500 anställda och en årlig omsättning på 1 miljard norska kronor. Bolagets huvudkontor ligger utanför Oslo och filialer finns över hela Norge.

IFS™ utvecklar och levererar affärssystem till kunder över hela världen som tillverkar och distribuerar varor, underhåller anläggningstillgångar samt driver serviceinriktade verksamheter. Vår branschkunskap och våra lösningar har tillsammans med vårt kundfokus gjort oss till en ledare och den mest rekommenderade inom sektorn. Våra 3 500 medarbetare stödjer fler än 10 000 kunder över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på IFSworld.com.

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/