Port of Dover integrerar affärsprocesser med IFS Applications

• Fler än 300 anställda ska använda IFS Applications för underhåll, program- och projekthantering, ekonomi samt personalhantering
  • Mobil lösning för tillgång till system för arbetsorder- och servicehantering

IFS meddelar att Port of Dover, som driver Europas mest trafikerade hamn för roll-on/roll-off-färjor, har valt att implementera IFS Applications™.

Port of Dover hanterar varje år cirka 13 miljoner passagerare, 2,6 miljoner turistfordon samt 2,2 miljoner fraktfordon. För att förbättra sin effektivitet och översikt letade företaget efter ett affärssystem som kunde erbjuda helintegrerat stöd genom olika funktioner.

IFS Applications kommer att ersätta ett antal befintliga lösningar samt integrera information inom alla affärsområden. IFS Applications kommer att användas av fler än 300 anställda över hela organisationen och erbjuda förbättrad effektivitet och kontroll inom områden som exempelvis underhåll. Lösningen inkluderar funktionalitet för underhåll, program- och projekthantering, ekonomi samt personal. Fältpersonal kommer även att få mobil tillgång till service- och underhållslösningen.

– Vi är mycket glada att teckna det här strategiskt viktiga avtalet. Port of Dover är Storbritanniens mest trafikerade hamn för roll-on/roll-off-fartyg och vi är övertygade om att IFS Applications är det perfekta valet för att leverera översikt, kontroll och förbättrad effektivitet, säger Paul Massey, managing director, IFS Europe West.

Oliver Pilgerstorfer
press@ifsworld.com

Frédéric Guigues
frederic.guigues@ifsworld.com

Om Port of Dover

Port of Dover ägs och drivs av Dover Harbour Board. Hamnen grundades 1606 och är Europas mest trafikerade färjehamn samt ett viktigt internationellt nav för passagerare och gods. Hamnen är även en prisvinnande kryssningshamn – den näst mest trafikerade i Storbritannien – och tar emot några av världens mest kända kryssningslinjer. Tillsammans med en rad framgångrika företag, inklusive godsterminal, marina och en rad nischaktiviteter, har företaget en diversifierad verksamhet.

Port of Dover är ett robust, dynamiskt och lönsamt företag som driver och utvecklar toppmoderna anläggningar. Företaget är ekonomiskt stabilt och styrs av en ledningsgrupp med hög kompetens och lång erfarenhet.

Mer information finns på www.doverport.co.uk/

IFS™ är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem. IFS fokuserar på branscher där en eller flera kärnprocesser är strategiska: service & underhåll, tillverkning, logistik och projekt.  IFS har över 2200 kunder, är verksamt i cirka 60 länder och har 2600 anställda. Nettoomsättningen 2013 uppgick till 2,7 miljarder kronor.

Mer information finns på www.IFSWORLD.com

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som IFS skall offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 26 mars 2014 kl. 15.00.

Citat

Vi är mycket glada att teckna det här strategiskt viktiga avtalet. Port of Dover är Storbritanniens mest trafikerade hamn för roll-on/roll-off-fartyg och vi är övertygade om att IFS Applications är det perfekta valet för att leverera översikt, kontroll och förbättrad effektivitet.
Paul Massey, managing director, IFS Europe West