Projektinriktade försvarsleverantören Babcock Marine fortsätter att växa med IFS Applications

Brittiska Babcock Marine, har ingått kontrakt för att införa IFS Applications för att stödja sin verksamhet, öka effektiviteten och sänka kostnaderna. Initialt är kontraktet värt över 13 Mkr för licenser.

Babcock Marine är en brittisk leverantör av ingenjörs, konstruktions- och supporttjänster till Brittiska flottan och levererar för närvarande ungefär tre fjärdedelar av underhålls- och ombyggnadstjänsterna för flottans ytgående fartyg. Babcock Marine är också den ledande support leverantören till Brittiska flottans ubåtar och de har nyligen vunnit kontrakt för underhåll och service av Kanadas fyra ubåtar av typ Victoria.

Babcock-gruppen har använt IFS Applications sedan år 2000 inom divisionerna Marine, Defence Services, Rail samt Networks and Infrastructure Services. Babcock Marine kommer att använda IFS Applications komponenter för ekonomi, logistik, tillverkning, projektstyrning, underhåll, personalhantering, lön och företagsstyrning.

Flyg- och försvarsindustrin är en av IFS fokuserade branscher. IFS stödjer kunder och partners att möta framtidens krav genom att utveckla och införa nya funktioner stegvis, till låg risk och låga kostnader. IFS Applications funktionalitet för tillverkning samt underhåll och service inom flyg- och försvarsindustrin kompletteras med IFS helt integrerade lösning för projektstyrning och produktdatahantering (PDM). IFS har en ledande position som leverantör av lösningar för underhåll, hantering av rörliga enheter samt logistikstyrning inom flyg- och försvarsindustrin.

IFS kunder inom flyg och försvar inkluderar det brittiska, norska och amerikanska försvaret samt Eurofighterkonsortiet. Kommersiella verkstäder och operatörer inkluderar Finnair, Bristow Helicopters, Aero-Dienst GmbH, Hawker Pacific och Jet Turbine Services. Vidare levererar IFS lösningar till tillverkare som General Dynamics, Lockheed Martin, BAE Systems, Saab och GE Transportation.