Royal Navy väljer IFS för drifts- och konsulttjänster för sitt underhållssystem

Royal Navy har valt IFS Defence för att leverera support- och drifttjänster åt brittiska flottans UK MoD Navy Primary Maintenance Management System (UMMS). Avtalet omfattar planer och optioner för inköp av tjänster till ett värde av upp till 87 MKr under fem år.

Royal Navy använder UMMS som sitt primära underhålls- och planeringssystem för alla stora ytfartyg och ubåtar samt flottans underhållstjänst. Produkten UMMS ingick i förvärvet av ISC Ltd som IFS Defence genomförde i juli 2007. Tjänsterna kommer att börja levereras i april 2010. Flyg- och försvarsindustrin är en av IFS fokuserade branscher. IFS Applications funktionalitet för tillverkning samt underhåll och service inom flyg- och försvarsindustrin kompletteras med IFS helt integrerade lösning för projektstyrning och produktdatahantering (PDM). IFS har en ledande position som leverantör av lösningar för underhåll, hantering av rörliga enheter samt logistikstyrning inom flyg- och försvarsindustrin. IFS kunder inom flyg och försvar inkluderar de brittiska, norska och amerikanska försvaren. Kommersiella verkstäder och operatörer inkluderar Bristow Helicopters, Aero-Dienst GmbH, Hawker Pacific och LTQ Engineering. Vidare levererar IFS lösningar till tillverkare som Eurofighter-konsortiet, General Dynamics, Lockheed Martin, BAE Systems, Saab och GE Transportation.