Skanska UK väljer att implementera IFS Applications 9

IFS Applications 9 ska implementeras som arbetsstyrningssystem för Skanskas viktigare vägunderhållskontrakt

IFS meddelar att Skanska, en av Storbritanniens största entreprenörer, kommer att implementera IFS Applications™ 9 i divisionen Infrastructure Services inom företagets brittiska verksamhet.

Skanska är involverat i några av Storbritanniens mest prestigefyllda bygg- och infrastrukturprojekt inom både privat och offentlig sektor. IFS Applications 9 kommer att förse Skanska med ett avancerat system för att hantera dess infrastrukturkontrakt genom att stödja arbetsorderplanering, schemaläggning samt inköp, inventering, tidsrapportering och mobila arbetsordrar i ett centralt system. Det driftsatta systemet kommer att hjälpa Skanska förbättra kvalitet och kundresponstid.

– Vi är väldigt glada över att arbeta med ett så välkänt företag inom den brittiska byggindustrin. Vårt arbete med Skanska bevisar att våra lösningar kan hjälpa byggföretag att effektivt hantera arbetsordrar och vi ser fram emot ett långt och framgångsrikt samarbete, säger Paul Massey, VD, IFS UK.

Skanska valde IFS Applications 9 för att stödja sina nuvarande behov samt för att implementera ett flexibelt system som kan anpassas efter framtida behov. Avtalet utgör grunden för ett långsiktigt och strategiskt samarbete. Projektet kommer att startas omedelbart och väntas vara slutfört under det andra kvartalet av 2016 med ytterligare utrullningar planerade efter detta.

Mer information om hur IFS stödjer företag inom bygg, anläggning och infrastruktur finns här: www.ifsworld.com/se/branscher/engineering-construction-infrastructure.

Christine Murphy, Marketing Manager, IFS UK: 44 (0) 149 44 28 991 press@ifsworld.com

Frédéric Guigues, Investor Relations: 46 (0) 8 58 78 45 00 frederic.guigues@ifsworld.com

Om Skanska

Skanska, en av Storbritanniens ledande entreprenörer, är en inkluderande och ansvarstagande verksamhet som bidrar till att bygga ett bättre samhälle. Vi är kända för framstående projekt som Gherkin och Crossrail och bygger, uppgraderar och underhåller landets infrastruktur. Baserat på vårt skandinaviska arv är vi gröna, innovativa och progressiva. Vi sammanför människor och teknologi i vår strävan att göra byggindustrin säkrare och mer kollaborativ.

Skanska är noterat på Stockholmsbörsen och är verksamt över hela världen med utgångspunkt i marknader i Europa och USA.

Mål och värderingar

Vårt mål är att bygga för ett bättre samhälle.

Skanskas värderingsdrivna arbete prisades 2014 när Skanska AB mottog utmärkelsen FT ArcelorMittal Boldness in Business Award för ansvarsfullhet och miljö.

IFS™ är en ledande global leverantör av affärssystem som hjälper företag att bli mer flexibla. Med omfattande kunskaper inom utvalda branscher erbjuder IFS ett flexibelt, helintegrerat affärssystem (ERP) inklusive lösningar för underhåll (EAM) och service. IFS grundades 1983 och är ett publikt aktiebolag (XSTO: IFS) med cirka 2 700 anställda. IFS stödjer fler än 2 400 kunder över hela världen genom lokala kontor och ett växande partnernätverk. Mer information finns på www.ifsworld.com.

Läs mer om teknologi, innovation och kreativitet på IFS Blog: http://blog.ifsworld.com/

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som IFS skall offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument och/eller lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 december 2015 kl. 13.30.